برگزاری عصرشعروخاطره لیالی قدردرشیروان

شیروان(پانا)- به مناسبت گرامی داشت لیالی قدر و روز مقاومت و ایثار عصر شعر و خاطره در سالن همایش زنده یاد استاد شریفی مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان برگزار شد

کد مطلب: ۹۱۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری عصرشعروخاطره لیالی قدردرشیروان

فرماندار شهرستان شیروان در این عصر شعر و خاطره گفت: فتح خرمشهر پشتوانه ای برای مقاومت و رشادت و ایثار ما شد.

امین رضا مرآتی افزود: خرمشهر را باید با همه آوارگی، غارت، رنج، مقاومت و پیروزی هایش که اتفاق افتاد یاد کنیم و اگر نبود نقش هنرمندان، نویسندگان و شاعران، تمام اتفاقات همان زمان دفن می شد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شیروان نیز در این عصر شعر و خاطره به نقش شعر بر فرهنگ زبان فارسی تاکید نمود و گفت:شعر در زمان دفاع مقدس خیلی به کمک ما آمد و چون محتوای آن از دل برآمده بود بر دل هم می نشست و یک روحیه معنوی و مضاعف به رزمندگان اسلام می داد.

حسین اکبری افزود: رزمندگان از پخش سرود شاعران و نوای مداحان یک روحیه مضاعف و انگیزه قوی پیدا می کردند و در جنگ ها پیروز می شدند.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت:همانا مومن با زیان و شمشیرش جهاد می کند و شاعران نیز با شعر خودشان به سمت دشمن تیر می اندازند.

ابراهیم صفایی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان شیروان نیز هدف از برگزاری این عصر شعرو خاطره را یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام به ویژه در آزادسازی خرمشهر بیان نمود و گفت: جمعی از شاعران استان و شهرستان اشعاری را در موضوع های لیالی قدر، امام علی (ع)، جنگ و دفاع مقدس قرائت نمودند.

قرائت قرآن توسط حسینعلی ظفری، پخش سرود ملی و کلیپ در آرزوی شهادت، قرائت اشعار توسط شاعران صغری ابراهیمی، محمد انصاری، شجاع روشن شکرانلو، حجت الاسلام قربان عامل، رسول فخر قاسمی( مسئول انجمن شاعران بسیج هنرمندان خراسان شمالی)، ربابه قصابان، معصومه قلی پور، آذر قلی نژاد از(دزفول)، معصومه قوامی، لیلا حکاک، بیان خاطره توسط جمشید مومنی نسب، برپایی نمایشگاه تصویری جلوه گاه هنر با 20 پوستر، اهدای لوح سپاس و هدیه به شاعران، طرح و اجرای دکور توسط ابراهیم عباسپور و مجریگری ابوطالب شیرین از دیگربرنامه های این عصرشعر و خاطره بود.

این عصر شعر و خاطره با حضور حجت الاسلام حسین کوثری امام جمعه شهرستان، صمد ایزانلو معاون فرماندار، زهره بابایی سرپرست اداره ارشاداسلامی، حسن کریمی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان شمالی و توسط کانون بسیج هنرمندان شهرستان شیروان با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه شیروان برگزار گردید.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار