شهرری در ماتم علی‌بن‌ابیطالب(ع) به سوگ نشست

شهرری (پانا)- همزمان با سالروز شهادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، مساجد، هیات‌ها و امامزاده های واجب التعظیم شهرستان ری به سوگ نشستند.

کد مطلب: ۹۱۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شهرری در ماتم علی‌بن‌ابیطالب(ع) به سوگ نشست

عزاداران در روز بیست و یکم رمضان در قالب هیات‌های سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و حضرت حمزه(ع) و طاهر(ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه ایشان تسلیت گفته و عشق و ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نمایش گذاشتند.

در مراسم عزاداری روز شهادت حضرت علی(ع) سخنرانان و واعظان مذهبی گوشه‌هایی از سیره گهربار ایشان را بیان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز نوحه سرایی کردند و مردم عزادار نیز با سوز دل و دیدگانی گریان، بر سر و سینه زدند.

همچنین حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شب شهادت مولای متقیان حضرت امام علی(ع) غرق در ماتم و عزا بود و مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس با حضور گسترده مردم خداجوی برگزار گردید.

این مراسم با قرائت دعای جوشن کبیر، مرثیه‌سرایی و سخنرانی و مراسم احیاء توسط حجت الاسلام قرنی همراه بود و خیل زائرین حاضر در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) در این شب روحانی با معبود خویش غرق دعا و مناجات شدند.

آئین جمع خوانی دیگر برنامه‌ای بود که در روز شهادت آنحضرت در صحن اصلی آستان مقدس با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد و زائرین و مجاورین آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) همراه و همصدا با خدام حضرت سیدالکریم، ضمن عرض ارادت به محضر مولای خود، به همخوانی پرداخته و ذاکرین اهلبیت علیهم السلام در ماتم عزای آنحضرت مرثیه سرایی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار