اختصاص 710 میلیارد ریال یارانه به تسهیلات کشاورزی چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری از اختصاص 710میلیارد ریال یارانه دولتی برای امهال سه ساله تسهیلات کشاورزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 710 میلیارد ریال یارانه به تسهیلات کشاورزی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا) - الله کرم نصیری اظهار داشت: این میزان یارانه دولتی به منظور حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی و سرمازدگی و بلایای طبیعی سال زراعی گذشته، در دو مرحله پرداختی در حال پرداخت است.

به گفته وی ، در مرحله نخست ،پرداخت یارانه دولتی به امهال تسهیلات بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده حدود 520 میلیارد ریال ابلاغ شد ، که تاکنون 420 میلیارد ریال برای تسهیلات بیش از 9 هزار بهره بردار خسارت دیده دارای شرایط امهال پرداخت شده است و مابقی نیز در دستور کار پرداخت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری چهارمحال و بختیاری، از تشکیل کمیته نظارت بر بند (خ) ماده 33 قانون بودجه برنامه ششم توسعه در سازمان جهاد کشاورزی استان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد : این کارگروه متشکل از فرمانداران و دیگر متوالیان مربوطه به بررسی و ارزیابی تسهیلات بهره برداران در زمان مقرر تعیین شده می پردازند تا نسبت به ادامه امهال مشمول قانون باقی اقدام شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز میزان خسارت وارد شده به بخش زراعی، باغی، دامی، شیلات و طیور این استان در سال زراعی گذشته بر اثر خشکسالی و دیگر بلایای طبیعی را 5 هزار و 700میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : دولت تدبیر و امید با پرداخت بیش از 71 میلیارد ریال یارانه تسهیلات ، بخشی از خسارت این قشر مولد و تولید کننده را برعهده گرفته است.

ذبیح الله غریب، از امهال سود و جریمه دیرکرد حدود 10 هزار پرونده تسهیلات در نیمه دوم سال 97 توسط بانک کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این میزان یارانه تنها به بخش تولید اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار