تاثیر مثبت تحریم‌ها

تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت تحریم‌های وارد شده، تأثیر مثبت داشته است چرا که تقاضا برای پژوهش و تولید از پژوهشگاه مواد و انرژی بیشتر شده است.

کد مطلب: ۹۱۷۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر مثبت تحریم‌ها

به گزارش ایسنا، علیرضا خاوری امروز (یکشنبه، پنجم خرداد) در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پژوهشگاه مواد و انرژی اظهار کرد: این پژوهشگاه که در حوزه مواد و انرژی فعالیت دارد، یکی از پژوهشگاه‌های با سابقه و ملی کشور است.

وی با اشاره به اهداف فعالیت این پژوهشگاه ادامه داد: پژوهشگاه مواد و انرژی به سمت رفع مشکلات فنی و مهندسی کشور پیش می‌رود.

وی با اشاره به تخصص گرایی در این پژوهشگاه توضیح داد: عمده دانشجویان و کارکنان پژوهشگاه مواد و انرژی دارای دکتری هستند و در حوزه فعالیت خود تجربه و توان کافی را دارند.

این مسئول ابراز کرد: به دنبال آن هستیم که شرایط مناسبی فراهم کنیم تا پژوهشگران این مرکز بتوانند ایده‌های خود را به فناوری تبدیل کنند تا از این طریق زمینه خودکفایی کشور و جلوگیری از خروج ارز را فراهم کنیم.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی اضافه کرد: بیشتر پژوهش‌های این پژوهشگران مربوط به حوزه صنعت می‌شود.

خاوری با اشاره به اینکه پنج پروژه انرژی خورشیدی، آب‌شیرین‌کن و سایر انرژی‌های دانش‌بنیان در دستور کار پژوهشگران پژوهشگاه مواد و انرژی قرار دارد، عنوان کرد: تحریم‌های وارد شده به کشور تأثیر مثبت داشته است چرا که تقاضا برای پژوهش و تولید از پژوهشگاه مواد و انرژی بیشتر شده است.

وی در پایان گفت: از معاونت علمی و فناوری می‌خواهیم که حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار