آقاپور: شاخص‌هایی برای دوچرخه‌سواری زنان تعریف شود

عضو فراکسیون زنان در مجلس: در قانون هیچ منعی برای دوچرخه‌سواری زنان وجود ندارد

تهران (پانا) - اخیرا دادستانی اصفهان طی حکمی دوچرخه سواری بانوان را ممنوع اعلام کرد. بازتاب این موضوع در فضا‌ی مجازی با واکنش‌های زیادی روبرو شد تا جایی که سخنگوی قوه قضاییه نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد که دوچرخه‌سواری برای زنان به موجب قانون اگر با رعایت ضوابط شرعی باشد، منعی ندارد.

کد مطلب: ۹۱۷۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آقاپور: شاخص‌هایی برای دوچرخه‌سواری زنان تعریف شود

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در واکنش به حکم دادستانی اصفهان برای ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان گفته است که دوچرخه‌سواری بانوان محدودیت قانونی ندارد و قانونی وجود ندارد که دوچرخه‌سواری زنان را ممنوع کرده باشد.

معصومه آقاپور، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی اظهار نظر دادستان اصفهان مبنی بر ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در این شهر از برگزاری جلسه‌ای با معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد و به پانا گفت: پس از طرح این موارد و حواشی که ایجاد شد در جلسه‌ای که با معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم مواردی که در زمینه دوچرخه سواری زنان مد نظر بود مطرح شد.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به اینکه در راستای دوچرخه‌سواری زنان منع قانونی وجود ندارد، در این جلسه تأکید شد که شاخص‌هایی برای دوچرخه‌سواری زنان تعریف شود از جمله اینکه رعایت حجاب اسلامی و حدود شرعی و شرایط کشور در این مساله حاکم شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای تصریح کرد: همچنین قرار شد در جلساتی که معاونت زنان با وزارت ورزش خواهند داشت این شاخص‌ها با وزیر ورزش و جوانان بحث و بررسی شود تا به تفاهم برسند و عرفی که ایرانی اسلامی است در زمینه دوچرخه‌سواری زنان رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مثلث فرهنگ و شرع و قانون در موضوع دوچرخه سواری زنان رعایت شود چون در قانون هیچ منعی برای این مساله وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار