رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور خبر داد:

قیمت نان‌های صنعتی ۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی کشور می‌گوید قیمت انواع نان صنعتی در سال جاری ۵ تا ۲۰ درصد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه آنها افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۱۷۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نان‌های صنعتی ۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش تسنیم، محسن لزومیان رئیس اتحادیه نان‌های صنعتی گفت: در وضع فعلی دو نوع آرد در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد که شامل کاملا یارانه‌ای و آرد نیمه یارانه‌ای است اما آردی که در اختیار کارخانجات نان صنعتی قرار می گیرد، آرد نیمه یارانه ای است.

وی افزود: تمام تولیدکنندکان در سال جاری افزایش هزینه داشتند که تولیدکنندگان نان صنعتی نیز شامل این امر میشوند اما قدرت خرید مردم متناسب با آن افزایش نیافته است.

رئیس اتحادیه نانهای صنعتی کشور ادامه داد: حدود 30 درصد صنایع تولید کننده نان صنعتی به دلیل شرایط بد اقتصادی در سال گذشته تعطیل شدند و برخی دیگر از آنها نیز شرایط خوبی ندارند و تنها برای حفظ برند خود به تولید ادامه می دهند.

افزایش قیمت نان متناسب با هزینه‌های تولید امکان‌پذیر نیست

وی تصریح کرد: صنایع تولیدکننده نان نمی‌توانند افزایش قیمتی متناسب با افزایش هزینه‌های تولید خود داشته باشند زیرا مردم قدرت خرید آن را ندارند؛ از طرفی نانوایان سنتی را در کنار خود داریم که در صورت افزایش قیمت، قدرت رقابت ما از دست می‌رود.

لزومیان با بیان اینکه قیمت انواع صنعتی در سال جاری 5 تا 20 درصد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه آنها افزایش یافته است گفت: قیمت نان‌های سفید مانند نان ساندویچی و فرانسوی که مصرف عام دارند 5 درصد و نان‌های مغزدار، جو و چاودار افزایش قیمت بیشتری داشته‌اند به طوری که قیمت نان مغزدار 20 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

وی یادآور شد که قیمت انواع نان صنعتی بر اساس مصوبه دولت نرخ رقابتی است و شامل قیمت‌گذاری دولت نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار