رئیس اتحادیه بارفروشان:‌ کمبود سیب زمینی به زودی برطرف می‌شود

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کمبود سیب زمینی در بازار به زودی برطرف می شود، می‌گوید قیمت میوه‌های نوبرانه مانند زردآلو از ۱۵ خرداد به بعد تثبیت می‌شود.

کد مطلب: ۹۱۷۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه بارفروشان:‌ کمبود سیب زمینی به زودی برطرف می‌شود

به گزارش مهر، حسن صابری با اشاره به ورود زردآلو به بازار میوه گفت: این میوه هنوز نوبرانه است و قیمت مشخصی ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت نوبرانه‌هایی مانند زرد آلو از ثبات برخوردار نیست، افزود: به عنوان مثال صبح نرخ این میوه‌ها کیلویی ۱۰ هزار تومان و عصر ۵ هزار تومان است بنابراین فعلاً نمی‌توانیم قیمت مشخصی برای آنها اعلام کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، قیمت این نوبرانه‌ها از ۱۵ خرداد به بعد به ثبات خواهد رسید.

صابری همچنین با اشاره به آزاد شدن صادرات پیاز و سیب زمینی اضافه کرد: درباره پیاز باید این اتفاق رخ می‌داد چون قیمت آن به شدت افت کرده و حتی هزینه تولید آن نیز تأمین نمی‌شود و کشاورزان به شدت زیان می‌کنند. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم از این محصول بین ۲,۰۰۰ تومان تا ۲,۵۰۰ تومان است.

وی با بیان اینکه تا حدودی با کمبود سیب زمینی مواجه هستیم، افزود: سیلی که در ابتدای سال جاری رخ داد دلیل این کمبود است چرا که در این فصل عمده سیب زمینی مورد نیاز بازار را منطقه گرگان تأمین می‌کند که بر اثر سیل دچار خسارت شده است.

صابری گفت: کمبودی که وجود دارد بزودی برطرف خواهد شد. در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ۳,۰۰۰ تومان تا ۵,۰۰۰ تومان است.

وی توضیح داد: بیشتر صادرات پیاز و سیب زمینی کشور به عراق انجام می‌شد که هم اکنون با برداشت تولیدات خودِ عراقی‌ها، چندان از محصولات ما استقبال نمی‌شود.

صابری قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی را نیز بین ۲,۵۰۰ تومان تا ۳,۵۰۰ تومان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار