کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایری اردبیل گفت: کوچ بهاره عشایر این استان از امروز پنجم خرداد ماه آغاز و تا پانزدهم خردادماه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۹۱۷۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شد

معرفت آذری افزود: امسال برای تسهیل در روند کوچ بهاره هماهنگی های لازم با تمامی دستگاههای مرتبط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، هلال احمر، راهداری، پلیس و علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهتر به عشایر انجام شده است .

او اظهار داشت: در این مدت به استناد آئین نامه ساماندهی امور عشایر و با همکاری دستگاههای مرتبط خدماتی مانند تامین آب شرب، تامین نهاده های دامی، نظارت بر چرای دام، خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، خدمات دامپزشکی، ایجاد امنیت در مسیرکوچ و محل استقرار عشایر و تسطیح و مرمت راههای عشایری به این قشر ارائه خواهد شد .

مدیرکل امور عشایری استان بیان کرد: برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به عشایر کوچنده چند گروه ثابت و سیار در مسیر کوچ مستقر شده اند .

عشایر استان اردبیل با 12 هزارو 800 خانوار و با 66 هزار و 500 نفر جمعیت 5/4 درصد جمعیت استان و 5/6 درصد جمعیت عشایر کشور بوده و از 2 ایل شاهسون و قره داغ و 2 طایفه مستقل شاطرانلو و فولادلو تشکیل شده است .

عشایر استان اردبیل دارای 45 طایفه بوده و در 572 قشلاق، 237 ییلاق، هفت زیست بوم، 51 سامانه، هزار و 527 ابه زندگی می کنند .

عشایر استان اردبیل سالانه 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 43 هزار و 500 تن شیر، هزار و 500 تن پشم، پنج هزار و 400 تن پنیر، هشت هزار و 100 محصولات باغی، 91 هزار تن محصولات زارعی و 23 هزار متر مربع صنایع دستی مانند فرش، گلیم و جاجیم تولید می کنند .

ارزش تقریبی تولیدات سالانه عشایر استان 20 هزار میلیارد ریال می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار