همایش بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد

کاظمی: دشمن می‌خواهد اعتماد عمومی مردم به کلیت نظام را با سیاه‌نمایی تغییر دهد

در دو حوزه خرمشهر پرچم‌دار است: حوزه مقاومت و حوزه پیروزی

تهران (پانا) ـ همایش بزرگداشت سالروز حماسه تاریخی آزادسازی خرمشهر با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، امیرعلی نعمت‌اللهی، قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش و اعضای پایگاه‌های بسیج فرهنگیان حوزه ستادی صبح امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: دشمن می‌خواهد اعتماد عمومی مردم به کلیت نظام را با سیاه‌نمایی  تغییر دهد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش در ابتدای این همایش به روز سوم خرداد (فتح خرمشهر) اشاره کرد و گفت: «روز سوم خرداد و روز فتح خرمشهر آن‌قدر اهمیت دارد و در تاریخ انقلاب بزرگ است که می‌ارزد هرسال از این گردهمایی‌ها برگزار و اتفاقات این روز بازخوانی شود.»

علیرضا کاظمی ادامه داد: «شاید بتوان گفت پیروزی ما در فتح خرمشهر تثبیت نظام و انقلاب بود نقطه عطفی که تمام معادلات بین‌المللی و محاسبات دشمن را به‌هم زد و تبلور وعده‌های الهی را دیدیم.»

او گفت: «در دو حوزه خرمشهر پرچم‌دار است: حوزه مقاومت و حوزه پیروزی. در هیچ بخش از نظام مقاومت مردم خرمشهر را نمی‌بینیم؛ یک مقاومت همه‌جانبه.»

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش وحدت و همدلی، جان‌نثاری‌ها و فداکاری، اعتماد امام و مسئولان وقت آن‌زمان به جوانان را آثار فتح خرمشهر دانست و گفت: «امام یک جمله کلیدی گفتند که باید همیشه آویزه گوشمان باشد. آن جمله این است که خرمشهر را خدا آزاد کرد. نکته‌ای که در این عبارت زیبا وجود دارد این است که آن‌قدر قدرت دشمن در فتح خرمشهر بزرگ بود که اگر قرار باشد براساس محاسبات خرمشهر را بگیرد، اشتباه است.»

او افزود: «نکته دیگر اوج توکل رزمندگان اسلام و امام در جنگ است که اگر خواسته باشیم فضای اخلاص را در طول جنگ ارزیابی کنیم عملیات بیت‌المقدس فقط یکی از عملیات‌هایی بود که انجام شد. »

کاظمی گفت: «این جمله امام تفسیر یک آیه‌ای از قرآن است. حواسمان باشد در پیروزی‌هایی که خدا نصیب می‌کند آنان را به‌ خود نسبت ندهیم. دو عامل در پیروزی خرمشهر از اهمیت بالایی برخوردار است: دانش‌ نظامی و فوق‌العاده و هوشمندی فرماندهان شجاع ارتش و سپاه. عقل، تدبیر و برنامه‌ریزی هوشمندانه اولین راز موفقیت انسان است اما چیزی که این هوش را به مقصد می‌رساند ایمان به خدا و اخلاص در عمل است. زمانی‌که فقط به خود متکی باشیم نقطه آغاز شکست ماست.»

او با استناد به فرمایش‌های مقام معظم رهبری گفت: «ایشان فرموده‌اند خرمشهرهای کذایی در راه است. نگاه ایشان به این روز به‌عنوان یک عمل عبادی است زیرا به عنوان استقامت و پیروزی دیده می‌شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: «امروزه کشور ما در وضع سختی قرار دارد. مقام معظم رهبری می‌فرمایند امروزه آرایش دشمن یک آرایش‌ جنگی تمام‌‌عیار است. دشمن ۴۰ سال انواع استراتژی‌ها را برای شکست انقلاب پیش گرفته و هر روز ناکام‌تر از روز قبل به‌عقب برگشته است. دشمن برای نشان‌دادن قدرت خود در جهان دست از ما نمی‌کشد، برای این موفقیت مسیر تسلط بر ادراک و افکارعمومی را در پیش گرفته است و برای اینکه بتواند ادراک و اندیشه‌های مردم را مغلوب کند مسیرهایی را دنبال می‌کند؛ مسیر اول جنگ‌ نرم است.»

کاظمی گفت: «آنچه امروزه در تسلط بر ادراک عمومی مهم است این است که دشمن به‌ دنبال ایجاد ادراک عمومی و واقعیت‌های موجود در جامعه است تا بتواند رفتارهای اجتماعی را در جامعه شکل دهد. دشمن می‌خواهد اعتماد عمومی مردم را با بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی در بخش‌های مختلف نسبت به کلیت نظام تغییر دهد.»

او به کلیپ‌های پخش‌شده در مدارس اشاره کرد و گفت: «شک نکنید یک توطئه و نقشه طراحی و حساب‌شده برای زدن آموزش و پرورش، این نهاد فرهنگی کشور بود. آموزش و پرورش نهادی است که تمام قدرت‌ نرم معلمان را داراست و معلمان بالاترین سرمایه کشور هستند. هر کشوری یک مولفه قدرت‌ نرم به‌ عنوان مزیت برای اعمال سیاست‌های خود دارد و سایر مولفه‌های قدرت را برای آن کسب می‌کند.»

کاظمی گفت: «در محور این قدرت‌نرم آموزش‌ و پرورش قرار دارد. دشمن می‌خواهد ستون فقرات جمهوری اسلامی ایران را بزند. پخش کلیپ در فضای‌مجازی و رسانه‌های آن سوی آب کاملا هدایت‌‌شده بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار