معاون ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:

طرح عید و داستان بسترساز اندیشه ورزی در دوره ابتدایی است

هرمزگان(پانا)- معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه طرح عید و داستان بسترساز اندیشه ورزی در دوره ابتدایی است از مشارکت 250 هزار نوآموز و دانش آموز پیش دبستان و دبستان در طرح عید و داستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۷۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح عید و داستان بسترساز اندیشه ورزی در دوره ابتدایی است

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان از شهرستان میناب، ایرج بیت اللهی در بازدید از نمایشگاه آثار طرح عید و داستان دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان میناب، افزود: از جمله سیاست‌های کاربردی آموزش و پرورش کم کردن تکالیف دوره ابتدایی و رفتن به سمت فعالیت‌های مهارت محور است که این مهم در قالب طرح هایی از جمله طرح عید و داستان دنبال می شود .

وی با بیان اینکه از سال گذشته داستان‌گویی و داستان‌نویسی جایگزین تکالیف سنتی تعطیلات نوروز شده است، بیان داشت: نوشتن از روی متن دروس و پاسخ به سوالات و تمرین هایی با حجم بالا و بدون هدف که برای تعطیلات نوروز در نظر گرفته می شد شور و نشاط دانش آموزان در سنین دوران ابتدایی و خلاقیت را از آنان گرفته بود .

این مسوول همچنین گفت: اگر امروزه بچه ها علاقه ی کمتری به کتاب و کتاب خوانی دارند و گرایش به استفاده از موبایل و تبلت و دیگر ابزارها که قدرت خلاقیت آنها را گرفته است بیشتر شده است باید با استفاده از راهکاهای نوین این چالش را برطرف کرد .

این مسوول تاکید کرد: معلمان دوره ابتدایی باید همگام با سیاست های راهبردی وزارت آموزش و پرورش متناسب با سند تحول بنیادین این گونه مشکلات را برطرف کنند .

به گفته بیت اللهی ایام عید فرصتی است که دانش آموزان پیرامون خود را بهتر بشناسند، کتاب بخوانند و خلاصه کتاب خوانده شده را بازگو کنند و بنویسند و پای داستان های بزرگان بنشیند که این طرح در قالب طرح عید و داستان در سراسر استان دنبال شد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد : نوآموزان و دانش آموزان با توجه به علاقه مندی خودشان یکی از محورهای داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی را انتخاب کردند که در مجموع بیش از 186 هزار اثر به استان ارسال شد .

وی ادامه داد: مدارس بعد از تعطیلات نوروز نمایشگاهی از آثار را برپا کردند که علاوه بر نمایش آثار، دانش آموزان به نقاله خوانی و خاطره گویی نیز پرداختند .

بیت اللهی با اشاره به آمار منتخبین این طرح، اظهار کرد: در مجموع از 132 آثار منتخب مناطق و شهرستان ها تقدیر می شود و 10 اثر نیز برای نمایش در نمایشگاه جشنواره جابربن حیان به استان گیلان ارسال خواهد شد .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در پایان ضمن تقدیر از زحمات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب، گفت: 250 اثر موجود در این نمایشگاه نشان از اندیشه های خلاق است که برای نمونه به نمایش گذاشته شده اند .

گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه از اجرای نمایش هفت نفر از دانش آموزان با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان تقدیر شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار