تقدیر از خانواده های شهدای گرانقدرعملیات بیت المقدس به میزبانی آموزش و پرورش مسجدسلیمان

مسجدسلیمان (پانا)- به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، و با حضور حجت الاسلام حجتی نیا فرماندار، سرهنگ حسینی فرمانده سپاه شهرستان، جانمراد داودی رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و خانواده شهدا مراسم تجلیل از خانواده های محترم شهدای عملیات بیت المقدس شهرستان مسجدسلیمان و شهدای فرهنگی به میزبانی اداره آموزش و پروزش در سالن فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از خانواده های شهدای گرانقدرعملیات بیت المقدس به میزبانی آموزش و پرورش مسجدسلیمان

در ابتدای این مراسم حیدر حجتی نیا فرماندار مسجدسلیمان با اشاره به شب نوزدهم رمضان و ضربت حضرت امیرالمومنیتن علی (ع) گفت: امام علی (ع) محور عالم هستی ست،زندگی ایشان یک الگوی سازنده و موثر برای جامعه بشری ست. وی ادامه داد: همه اوراق تاریخ را اگر ورق بزنیم انسانی چنین شایسته به عنوان الگوی جامعه بشریت پیدا نخواهیم کرد. ایشان با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر نیز گفت: دلیرمردان ما در چنین روزی توانستند خرمشهر را به دامان ملت ایران برگردانند و امروز اگر ایران مقتدر در دنیا بر گوش ابرقدرت ها سیلی می زند به برکت خون های پاکی ست که در خرمشهر بر زمین ریخته شده است. وی گفت: در چنین روزی فرزندان تربیت یافته مکتب امیرالمومنین به عنوان اولین بسیجی عالم اسلام توانستند با خون خود تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: آمریکا و ایادی اش همان گونه که نتوانستند به اهداف سلطه گرانه ی خود در یمن، سوریه، عراق و… دست یابند در ایران به عنوان ابر قدرت خاورمیانه هرگز نخواهد توانست قدمی بردارد. فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: فرهنگ بسیجی برگرفته از جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون یمن، عراق و سوریه در حال گشترش است و این یکی از دلایلی ست که ابر قدرت های جهانی نمی توانند به این کشورها نفوذ و هر روز شاهد شکست های پیاپی آنان هستیم.

جانمراد داودی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان نیز با گرامی داشت سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر و شهدای مسجدسلیمان در این روز گفت: باید از این روز به عنوان روز ملی یاد کرد، چرا که این شهدای گرانقدر سند ملی این کشور محسوب می شوند. وی ادامه داد:اگر قرار است این سند افتخار حفظ و به نسل های آینده انتقال شود باید با برگزاری چنین یادواره هایی نام آن ها را در تاریخ این شهرستان زنده نگه داریم چرا که هرگاه تاریخ یک کشور به درستی منتقل نگردید آن کشور به سمت زوال و نابودی پیش رفته است. رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمن می داند از طریق جنگ نظامی هرگز نمی تواند موفق شود با روی آوردن به جنگ سایبری و فضای مجازی قصد لطمه وارد کردن به فرزندان این مرز و بوم را دارد.

سرهنگ حسینی فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر این روز را نقطه عطفی در تاریخ مقاومت مردم ایران اسلامی و دفاع مقدس همچنین نمادی از مقاومت، ایستادگی و پیروزی دربرابر دشمنان به شمار می‌رود. وی ادامه داد: در حالی که در آن مقطع کارشناسان نظامی آزادسازی خرمشهر را غیر ممکن می دانستند اما با فداکاری جوانان برومند این مرز و بوم خرمشهر آزاد و به دامان ایران اسلامی بازگشت. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خانواده شهدا گفت: آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون جان گذشتگی شهدا و صبر و مقاومت خانواده های آنان هستیم،وی افزود: تکریم و خانواده شهدا وظیفه همه ما می باشد و باید این فرهنگ در بین مسوولان نهادینه شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های شهیدان: کورش باقری، علیرضا جونقانی، محمد جمالپور، شکرالله راکی، نوذر ایوزه، داراب اردشیری، محمد مراد محمدی، شهید آذر، شهید شفیعی،سید احمد موسوی وحسن عزیزالهی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار