معاون امور نمایشگاهی صنعت نمایشگاهی کشور در گفت وگو با پانا خبر داد:

لایحه صنعت نمایشگاهی کشور تا پایان سال 98 آماده ارایه به مجلس است

تهران (پانا) - معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگا‌های بین‌المللی از ارایه لایحه صنعت نمایشگاهی کشور تا پایان سال 98 به مجلس خبر می‌دهد و می‌گوید برخی خلاء‌های قانونی مانع از رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی در کشور شده است. این خلاء‌های قانونی از طریق کارگروهی که ایجاد شده است در دست بررسی است تا جزئیات فنی و حقوقی آن تدوین شود.

کد مطلب: ۹۱۷۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
لایحه صنعت نمایشگاهی کشور تا پایان سال 98 آماده ارایه به مجلس است

محمدجواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: «رتبه‌بندی صنعت نمایشگاهی نیازمند استانداری ویژه است. بخشی از این کار انجام شده است و در این راستا با سازمان مدیریت صنعتی سایت‌های نمایشگاهی کشور براساس شاخص‌های بین‌المللی و داخلی ارزیابی شده‌اند. 180 شاخص در این ارزیابی مورد توجه قرار گرفته‌اند.»

وی ادامه داد:‌ «طی دو دهه گذشته برخی سایت‌های نمایشگاهی مجوز اخذ کرده و راه‌اندازی شده‌اند اما ممکن است استانداردهای لازم را نداشته باشند به طور مثال فضای نمایشگاهی کم یا غیراستانداردی داشته باشند به همین دلیل کار به شکلی پیش برده شده است تا این سایت‌ها نیز موفق به کسب استانداردهای نمایشگاهی شوند.»

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت:‌ «برخی از سایت‌های نمایشگاهی توانایی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی یا ملی را ندارند و باید تنها در سطح استانی به برگزاری نمایشگاه اقدام کنند تا بتوانند شرکت‌کننده خارجی را دعوت کنند.»

وی ادامه داد:‌ «طبیعی است برگزاری نمایشگا‌هایی در سطح ملی نیازمند زیرساخت‌هایی از جمله هتل‌های مناسب، گمرک و فرودگاه است. شرکت سهامی نمایشگاه‌های کشور در راستای ارتقای شاخص‌های برگزاری نمایشگاه‌ها اقدام‌هایی را انجام داده است و اطلاعات و مستندات کار با توجه به اطلاعاتی که سازمان توسعه تجارت در قانون به آن محول کرده است کارارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های نمایشگاهی انجام خواهد شد.»

قنبری گفت:‌ «فرصت مناسبی شکل گرفته است تا با جدیت لازم قالب جدیدی برای سایت‌های نمایشگاهی و ارتقای استاندارد برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور فراهم شود.»

وی با اشاره به تلاش‌ها برای تدوین لایحه صنعت نمایشگاهی کشور گفت:‌ «برخی خلاء‌های قانونی مانع از رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی در کشور شده است. این خلاء‌های قانونی از طریق کارگروهی که ایجاد شده است در دست بررسی است تا جزئیات فنی و حقوقی آن تدوین شود. چالش‌‌های حقوقی احصاء خواهد شد تا لایحه‌ای جامع برای ارتقای صنعت نمایشگاهی در هیات دولت و مجلس به تصویب برسد.»

قنبری پیش‌بینی کرد تا پایان سال 98 لایحه صنعت نمایشگاهی کشور آماده ارایه به مجلس شود و افزود:‌ «سالانه بیش از ۶۶۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود که ۴۰۰ نمایشگاه آن تخصصی است و نشان‌دهنده افزایش قدرت رقابت ایران در منطقه است.»

وی با اشاره به روز جهانی صنعت نمایشگاهی گفت:‌ «فعالیت‌های نمایشگاهی سالانه ۱۴۰ میلیارد دلار درآمدزایی مستقیم و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی غیرمستقیم دارد.»

قنبری درباره اخبار مطرح‌شده مبنی بر مهرنشدن ویزای تجاری که به ایران سفر تجاری دارند، گفت: «برخی تجار نگران ثبت مهر ویزای ایران در گذرنامه‌های خود هستند که ممکن است برای سفر به برخی مقاصد همچون آمریکا مشکل‌ساز باشد به همین دلیل با تصمیم اتخاذ‌شده از اواخر اسفند سال گذشته تا کنون مهر ایران در ویزای آنها ثبت نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار