رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان: طرح نُرم سازی آمادگی جسمانی دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی استان اجراشد

سنندج(پانا) - رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از اجرای طرح نُرم سازی آمادگی جسمانی و بهبود شاخص کلی تعادل پویا در دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی استان خبرداد .

کد مطلب: ۹۱۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان: طرح نُرم سازی آمادگی جسمانی دانش آموزان با نیازهای ویژه ذهنی استان اجراشد

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این مطلب گفت: با هدف کمک به بهبود کیفیت زندگی،کاهش آسیب های ناشی از افتادن، افزایش اعتماد به نفس و ارزش بخشیدن به شخصیت تمرینات ارتقای توانایی های جسمی، فکری و اجتماعی برای 1004 نفر دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی در 85 مدرسه مستقل وضمیمه شهری و روستایی استان انجام گرفته است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: از این تعداد 347 نفر دختر و 657 نفر پسر می باشند که در 14 شهرستان تمرینات ادارکی -حرکتی بر روی کنترل تعادل در راستای ارتقای سلامتی و آمادگی جسمانی را آموزش دیده اند.

رنجبر بابیان اینکه کودکان دارای نیاز ویژه ذهنی از جمله افرادی هستند که به علت شرایط ذهنی و روانی ویژه در مقایسه با افراد سالم کم تحرک تر بوده و به علت این کم تحرکی، دچار ضعف های جسمانی- حرکتی می شوند، اظهار داشت: نقش ویژه تربیت بدنی در دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی رشد امور حرکتی است که با فراهم آوردن یک برنامه صحیح، پیشرفت در زمینه آمادگی جسمانی به خصوص تعادل آنان را به همراه خواهدداشت.

وی با اشاره به اینکه کم توان ذهنی درمان شدنی نیست، خاطر نشان کرد: علاوه بر نقاشی درمانی، نمایش درمانی، بازی درمانی وفعالیت های ورزشی مختلف مثل آب درمانی و شنا، ورزش صبحگاهی و ... تمرینات تعادلی برتعادل ایستا وپویایی که به امکانات وشرایط کمتری نیاز دارند در جهت آموزش ،توانبخشی و کشف استعدادهای حرکتی این دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

رنجبر در ادامه افزود: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه ذهنی یاد می گیرد با افرادی که به نحوی با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی گفت:کلاس درس تربیت بدنی برای این دانش آموزان حکم آزمایشگاهی را دارد که طی آن، با وظیفه مهم فراگیری حرکت و یادگیری از طریق حرکت درگیر می شوند و به آنان کمک می شود تا به حداکثر رشد جسمی، فکری و اجتماعی دست پیدا کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار