امام جمعه شهرستان دیّر:

مردم در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت جدی داشته باشند

بوشهر(پانا)- امام جمعه بندر دیّر گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با هدف ارتقا سطح آگاهی مردم در کشور طراحی شده که نیازمند استقبال و همکاری جدی مردم در این طرح است.

کد مطلب: ۹۱۷۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت جدی داشته باشند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: فشارخون بالا مهم‌ترین عامل خطر واسطه‌ای در بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی‌عروقی محسوب می‌شود که اصلاح آن نیازمند طراحی و اجرای مداخلات اثربخش برای اصلاح رفتار فردی و اجتماعی است.
وی با اشاره به ثبت حدود 4 هزار نفری مرگ در استان بوشهر در سال گذشته گفت: از این تعداد بیش از هزار و 700 نفر بر اثر بیماری‌های قلبی‌عروقی جان خود را از دست داده‌اند که عمده‌ترین علت مرگ آنها هم فشارخون بالا بوده است.
امام جمعه بندر دیّر با بیان اینکه فقط 60 درصد از بیماران با فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع دارند گفت: بسیاری افراد از بیماری خود اطلاع نداشته و زمانی متوجه بیماری می‌شوند که عارضه آن آشکار شود.
وی افزود: مراجعه افراد به پایگاه‌های ثابت و سیار اندازه‌گیری فشار خون در طرح ملی بسیج کنترل فشارخون فرصت مناسبی برای آگاهی مردم از وضعیت فشارخون خود است که امیدواریم مردم از این فرصت به نحو خوبی استفاده کنند.
حسینی با اشاره به اصلاح سبک زندگی و تغذیه و اجتناب از مصرف دخانیات گفت: بسیاری از بیماری‌ها از تبعات مصرف دخانیات است، خطر قلیان بسیار زیاد است و در اسلام هر چیزی که ضرر داشته باشد مصرفش جایز نیست و برخی از مراجع هم حرمت آن را اعلام کرده‌اند.
وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار