مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد: فعالیت 449 مدرسه در مناطق مرزی و عشایری استان

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تعداد 449 آموزشگاه در دوره های مختلف تحصیلی، با یک هزار و 174 کلاس درس در مناطق مرزی و مناطق عشایری استان فعالیت می کنند.

کد مطلب: ۹۱۷۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد: فعالیت 449 مدرسه در مناطق مرزی و عشایری استان

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در دیدار با مدیر کل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار کرد: معلمین شاغل در مناطق مرزی و عشایری استان؛ پاسداران و حافظان فکر و اندیشه قشر آینده ساز انقلاب در عرصه فرهنگ، آموزش و پرورش هستند.

او با بیان این که بیش از یک هزار معلم وظیفه تعلیم و تربیت 17 هزار و 621 دانش آموز این مناطق در دوره های مختلف را برعهده دارند، تصریح کرد: صیانت از دستاوردها و ارزش های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و همچنین رسالت خطیر قشر آینده ساز استان وظیفه ای است که معلمین خراسان جنوبی با عشق و ایمان قبول کرده و در انجام تکلیف سراز پا نمی شناسند.

واقعی از دانش آموزان مرزنشین و عشایر به عنوان سربازان خط مقدم جبهه های فرهنگی و اعتقادی استان یاد کرد و ادامه داد: فرزندان عشایر و مرز نشین استان با هدایت معلمین مجاهد خود در مقابل هجمه های ضد فرهنگی و اعتقادی دشمن ایستادگی کرده و در راستای سرعت بخشیدن به چرخه ی اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی ایران اسلامی تلاش می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کمبود فضای آموزشی را یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد و تصریح کرد: احداث 450 کلاس درس نیاز ضروری و فوری استان است.

او وجود کلاس های زیر نرم در مناطق مرزی را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 27 دستگاه فرهنگی در استان وجود دارد کهبا وجود انجام عمده فعالیت های فرهنگی توسط آموزش و پرورش ، اعتبار خاصی برای این فعالیت ها در نظر گرفته نمی شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته 21 میلیارد تومان از تعهدات خیرین نیکو کار محقق شد و امسال نیز از مجموع 24 میلیاردی تعهد خیرین30تا40 درصد آن محقق شده است.

او از واگذاری 70 تا 80 کلاس درس در سال گذشته توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان به آموزش و پرورش خبر داد و ابراز داشت: پیش بینی می شود امسال نیز 40 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار