انتخاب عکس‌های سه اُپرای گروه تئاتر عروسکی آران برای انتشار کتاب نودمین سال تأسیس «یونیمای جهانی»

تهران (پانا) - عکس‌های سه اُپرای گروه تئاتر عروسکی آران به کارگردانی و نویسندگی بهروز غریب پور سرپرست و بنیان گذار این گروه ، برای انتشار در «کتاب نودمین سال تأسیس اتحادیه‌ بین المللی نمایشگران عروسکی جهان (یونیما)» ، انتخاب شدند.

کد مطلب: ۹۱۷۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب عکس‌های سه اُپرای گروه تئاتر عروسکی آران برای انتشار کتاب نودمین سال تأسیس «یونیمای جهانی»

به گزارش رسانه گروه آران ، این کتاب حاوی بهترین اجراهای نمایش‌های عروسکی در نود سال اخیر است. اُپراهای «رستم و سهراب، عاشورا و لیلی و مجنون» اُپراهای برگزیده‌ای هستند که برای این رخداد بزرگ انتخاب شده‌اند.

از میان این سه اثر اُپراهای «عاشورا و رستم و سهراب» بیشترین شمار اجرا در خارج از کشور را به خود اختصاص داده‌اند. اُپرای «عاشورا» در رم، شارل له ویل مزیه فرانسه و کراکوی لهستان و اُپرای «رستم و سهراب »در دوبی، رم وتفلیس گرجستان به اجرا در آمده‌اند.

عکاسی این آثار توسط احسان نقابت انجام گرفته است.

زینب لک مسئول رسانه‌ای گروه تئاتر عروسکی آران در خصوص اجراهای تناوبی گروه در سال 98 اعلام کرد : در ادامه‌ی رپرتوار سال ۱۳۹۸ که با اجرای دو اپرای عشق و خیام آغاز شد ، در شهریور ماه و همزمان با ماه محرم اپرای عاشورا و پیامد آن اپرای مولوی و سایر آثار گروه آران در محل تالار فردوسی بنیاد فرهنگی هنری رودکی به اجرا در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار