سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:‌ سرمایه‌ها به بورس هدایت شده است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم ایجاد روند بهبود در شاخص‌های بورس، می‌گوید دولت باید متضمن سرمایه‌های بورسی مردم باشد.

کد مطلب: ۹۱۷۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:‌ سرمایه‌ها به بورس هدایت شده است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، زهرا سعیدی‌مبارکه با اشاره به وضع شاخص‌های بورس در ماه‌های اخیر، گفت: هر چند نوسان در این حوزه وجود داشته است، اما اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری‌های بورسی افزایش یافته است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در وضع فعلی جنگ روانی، بیش از جنگ اقتصادی نمود داشته است، افزود: علت بی‌انگیزه‌شدن مردم در برهه‌ای از زمان در راستای سرمایه‌گذاری‌های مولد همین فضای روانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم در نوسان‌های ارزی متضرر شدند، تصریح کرد: فعالیت دلالان در بازار ارز باعث شده است بیشترین مراجعات به نمایندگان مجلس مال‌باختگان در حوزه خرید و فروش ارز باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پس از متضرر شدن عده کثیری از مردم از بازار ارز و سایر بازارها اقبال خوبی به سمت بورس ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه بورس با ایجاد فضای مطمئن توانسته اعتماد عمومی را جلب کند.

سعیدی‌مبارکه با تاکید بر اینکه متغیرهای خارجی نیز در وضع بازار ارز و همچنین بورس موثر است، افزود: خوشبختانه اکنون اعتماد عمومی به بازار بورس افزایش یافته است، از اینرو دولت باید تاثیر متغیرهای خارجی و حتی داخلی را بر آن به حداقل ممکن برساند تا اعتماد مردم نسبت به این بازار نیز کاهش نیابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اقبال مردم به بورس آخرین و بزرگترین سرمایه اجتماعی دولت است، تصریح کرد: دولت باید بتواند از این ظرفیت در مسیر ساماندهی نقدینگی استفاده کرده و در نهایت رونق تولید را منجر شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت برای ایجاد انگیزه در مردم در راستای ورود به بورس باید تدابیر ویژه‌ای داشته و خود تامین کافی ارایه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار