لاهوتی، عضو کمیسیون بودجه مجلس:‌ وضع ارزی کشور بهبود یافت

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اجرای برنامه‌هایی برای بهبود وضع بازار ارز، می‌گوید معرفی امتناع‌کنندگان بازگشت ارز صادارتی به قوه قضاییه، اقدام مناسبی است.

کد مطلب: ۹۱۷۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
لاهوتی، عضو کمیسیون بودجه مجلس:‌ وضع ارزی کشور بهبود یافت

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مهرداد بائوج‌لاهوتی با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر معرفی امتناع کنندگان از بازگشت ارز صادراتی به قوه قضاییه، گفت: باید ارز حاصل از صادرات در جهت رونق اقتصادی به داخل کشور بازگردد و این تدبیر وزیر اقتصاد در مسیر بهبود وضعیت ارزی کشور مناسب است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قرار است ارز حاصل از صادرات بازنگردد، باید جلوی خروج کالا از کشور رفته شود، تصریح کرد: در این راستا ارایه تضامین کافی از سوی سرمایه گذاران لازم است، در غیر اینصورت روند با مشکل مواجه خواهد شد.

بائوج‌لاهوتی با بیان اینکه ارایه مشوق های صادراتی به صادرکنندگان در جریان است، گفت: در شرایط فعلی صادرات از حیث جذب منابع ارزی برای کشور اهمیت دارد، از اینرو اگر قرار بر بازنگشتن ارز باشد جلوی صادرات باید گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده تخلفات صادراتی به قوه قضاییه می تواند از بروز دوباره چنین مشکلاتی جلوگیری کند، افزود: احراز تخلف صادرکنندگان در زمینه بازگشت ارز به سامانه نیمایی باید با دقت انجام شود زیرا عده ای با مشکلات دیگر در راستای بازگشت ارز مواجه شده اند و تخلفی را انجام نداده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک مرکزی باید با دقت نظر بیشتری در حوزه ارزهای صادراتی ورود کند و زمینه بازگشت هر چه سریع‌تر آنها را فراهم کند زیرا با بازگشت ارزهای حاصل از صادرات نوسان‌های ارزی نیز کاهش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار