مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

تفاوت معناداری بین نگاه نظام آموزشی و تربیتی کشور با نگاه کنکورمحور وجود دارد

اراک(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در دوازدهمین جلسه کمیته ارتقای کیفیت آموزشی پایه دوازدهم این استان گفت: تفاوت معناداری بین نگاه نظام آموزشی و تربیتی کشور با نگاه کنکورمحور وجود دارد.

کد مطلب: ۹۱۷۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت معناداری بین نگاه نظام آموزشی و تربیتی کشور با نگاه کنکورمحور وجود دارد

«شهریار فولادوند» افزود: تفاوت معناداری بین نگاه نظام آموزشی و تربیتی کشور با نگاه کنکورمحور وجود دارد و این یک واقعیت است که ما دو مقوله­ ی جدا را در واقع کنار هم قرار داده و به آن توجه می­کنیم.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش اهداف، منشورها و برون دادهایی دارد که برای مأموریت های پیش روی آن تعریف شده است ولی زندگی دانش آموزان ما از ابتدایی ترین سال شروع تحصیل به جای آموزش بر اساس نگاه تربیتی که برگرفته از اهداف سند تحول بنیادین می باشد، با فرایند کنکور کلید خورده است و در نگاه تربیتی این امر مردود است..

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: اولویت اصلی ما آموزش محتواهای درسی است که در راستای سند تحول بنیادین طراحی شده است و در قالب تقویم آموزشی ارائه می­ گردد و همه تلاش ما این است که یک آشتی بین اهداف آموزش و پرورش با واقعیت کنکور ایجاد کنیم.

در ادامه معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی، هدف از برگزاری این جلسه را نقد برنامه های مداخله گرایانه استان برای پایه دوازدهم به عنوان اولین تجربه استقرار این پایه و راه گشای برنامه ریزی­ های سال ­های آتی عنوان نمود.

«مجتبی حیدری» افزود: دانش آموزان پایه دوازدهم اولین خروجی­ های آموزش و پرورش در نظام جدید آموزشی محسوب می­ شوند که از مهر 98 وارد مجموعه ­ی آموزش عالی می شوند و قضاوت درباره کارآیی نظام آموزشی جدید بر مبنای همین خروجی های امسال و سال­های بعد خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر ما نقاط قوت و ضعف این برنامه های مداخله گرایانه را شناسایی کنیم قطعاً می توانیم کیفیت آموزش استان را افزایش دهیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی، در ادامه سخنان خود به دستور کار جلساتی که از ابتدای تشکیل کمیته ارتقای کیفیت آموزشی پایه دوازدهم شکل گرفته بود اشاره کرد و اذعان داشت: فعالیت ها و برنامه ­ی انجام شده در این راستا اعم از تشکیل کمیته ارتقاء در سطح مناطق و مدارس، ارائه توصیه­ ها و راهکارها به منظور استفاده بهینه از فرصت های باقیمانده سال تحصیلی و برگزاری امتحانات شبه نهایی و ... حاصل و خروجی این نشست ­ها بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار