نسل جوان، وارثان فرهنگ و ادب ایرانی

همدان (پانا) - او که از دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک دبیرستان حجه فروش است سال ١٣٨٠ در شهرستان نهاوند همدان چشم به جهان گشود، شش سال پیش و از یازده سالگی قلم به دست گرفت و قدم در دنیای پر رمز و راز نویسندگی گذاشت و حالا در هفده سالگی موفق به چاپ کتاب شده است.

کد مطلب: ۹۱۷۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نسل جوان، وارثان فرهنگ و ادب ایرانی

ایرانیان از دیرباز اهل فرهنگ و ادب بوده اند و در این زمینه شهرت جهانی دارند، سعدی، حافظ، فردوسی، نظامی، عطار، مولوی و رودکی هفت شاعر ایرانی که رنگین کمان شعرهایشان جهان بی پایان شعر را به جهان مادی افزوده است.

حال پس ازگذشت قرن ها همچنان ایران معدنی مملو از استعدادهای درخشان در حوزه ادب است که این استعدادها نیاز به پرورش و حمایت دارند.
فاطمه ساکی که اخیراً موفق شده است اولین کتاب خود را با عنوان "نامه های سر به مهر" به چاپ برساند برای چاپ این کتاب فراز و فرودهای بسیاری را تحمل کرده و به قول خودش از ٢٧ نفر "نه" شنیده است و مشکلاتی از قبیل پیدا نکردن ناشر، بالا بودن هزینه کاغذ و عدم حمایت یک جوان نتوانسته او را از پای در بیاورد.
این شاعر جوان که یک سال به دنبال ناشر بود و ناشران به دلیل ریسک فروش و عدم سابقه چاپ اثر قبلی از این نویسنده، حاضر به قبول هزینه های عایده از فروش کتاب نمی شدند، نهایتاً توانست با هزینه شخصی و در ٢٨ اسفند ٩٧ طعم جوهر چاپخانه را به شعرهایش بچشاند.
ساکی که انگیزه اش برای آغاز نوشتن را، دریافت یک هدیه با ارزش بیان می کند علاوه بر نویسندگی در عرصه نقالی و مسابقات فرهنگی، قرآنی و ورزش هم خوش درخشیده است و در سال ٩٤ موفق به دریافت کمربند سیاه دان 1 سبک JKA شد و یک سال بعد مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور سبک شیتوریو کاراته دو ایران را به دست آورد.

امید است مسئولین محترم آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط از استعدادهای استان حمایت کنند تا شاهد عملی شدن توصیه رهبر معظم انقلاب در راستای صیانت از ادبیات فارسی باشیم.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار