هاشمی: ضرورت تدوین برنامه های جدید، خلاقانه و جذاب جهت جذب حداکثری دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت در اولویت است

تهران (پانا) - نشست صمیمی کارشناسان فعالیت های اردویی و فوق برنامه و مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی شهرستان های استان تهران در سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی اداره کل آموزش و رپرورش شهرستان های تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: ضرورت تدوین برنامه های جدید، خلاقانه و جذاب جهت جذب حداکثری دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت در اولویت است

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اهمیت اوقات فراغت تابستان و ضروت برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از ایجاد فاصله در تربیت فرزندان دانش آموزان گفت: تعطیلات تابستان یک فرصت مغتنم تربیتی است که در صورت برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب فعالیت ها می‌توان مطلوب‌ترین نتایج را از آن بدست آورد و در صورتی که نتوانیم از این فرصت استفاده نماییم آسیب‌های جبران‌ناپذیر بسیاری بر دانش‌آموزان و جامعه وارد خواهد شد.

او با تاکید بر پیگیری برنامه‌های اوقات فراغت و برگزاری جلسات با ادارات مختلف ضمن هماهنگی و با محوریت فرمانداری‌ها اظهار داشت: استفاده از تمام ظرفیت ادارات مختلف و خیرین تربیتی، پژوهش‌سراها، کانون‌ها، سالن‌های ورزشی، مدارس ، روحانیون طرح امین، مراکز مشاوره، دارالقرآن‌ها، مدارس شاهد، فنی و حرفه ای، استعدادهای درخشان، غیر دولتی و تمامی مدارس دولتی که حداقل ظرفیت‌های لازم را داشته باشند ضمن رعایت ضوابط و مقررات ضروری است.

این مقام مسئول تشکیل اتاق فکر جهت طراحی و اجرای برنامه های جدید تربیتیِ علمی با رعایت محتوای غنی، با نشاط، جذاب و متناسب با نیازهای دانش آموزان را از جمله وظایف برنامه ریزان و کارشناسان ستاد و مناطق بر شمرد و افزود: عدم توجه به نقش بازی های گروهی در امرتربیت از جمله نقایصی است که ضرورت دارد برطرف شود.

هاشمی با اشاره به هماهنگی جهت ارزیابی دقیق فعالیت های اوقات فراغت ادارات مناطق و پایگاه ها با هدف بهبود کیفیت و رفع نواقص، تصریح کرد: در پایان از مناطق برتر در اختتامیه مناطق و استان تقدیر خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در پایان با تاکید بر اینکه کار فرهنگی دیربازده می‌باشد ، خاطرنشان کرد: باید ضمن پرهیز از روزمرگی با همت مضاعف و خستگی‌ناپذیری در عرصه فرهنگی تلاش نماییم و به لطف خدا از برکات این تلاش‌ها در زندگی بهره مند شویم.

گفتنی است در این نشست مدیران کانون‌ها و کارشناسان محترم فعالیت های اردویی در دو مرحله به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار