سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

صادرات بیش از 16 میلیون تن مواد معدنی خام از معادن آذربایجان غربی

ارومیه (پانا)- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه 947 هزار تن کانه سنگ طلا از معادن استان استخراج می‌شوند.

کد مطلب: ۹۱۷۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
صادرات بیش از 16 میلیون تن مواد معدنی خام از معادن آذربایجان غربی

محمد دهقان با بیان اینکه سالیانه 947 هزار تن کانه سنگ طلا از سه معدن و 535 هزار تن سنگ‌های تزئینی از 22 معدن در استان استخراج می‌شوند، اظهار کرد: ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی بیش از یک میلیارد و 137 هزار تن است.

وی ظرفیت استخراجی معادن استان را بیش از 16 میلیون تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 468 معدن با اشتغال5 هزار و 147 نفر در سطح استان فعال هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 43 فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی برای 329 نفر و سرمایه‌گذاری 214 میلیارد ریال در حوزه معادن استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 16 میلیون و 120 هزار تن مواد معدنی به صورت خام از معادن استان استخراج شده است، گفت: بیش از 5 میلیون تن از این میزان در زمینه سنگ‌های معدنی بوده است.

دهقان با بیان اینکه 23 میلیون و 827 هزار تن انواع مواد معدنی و سنگ‌های تزئینی به صورت فرآوری شده از طریق گمرکات استان در سال گذشته صادر شده است، اظهار کرد: ارزش میزان صادرات بالغ بر سه میلیون و 946 هزار دلار بوده است.

وی همچنین با اشاره به سال رونق تولید نیز از تشکیل کارگروه معدن در استان خبر داد و گفت: با فعالیت این کارگروه، 40 درصد معادن در حال بهره‌برداری که درخواست تعطیلی موقت داده بودند، پایش شده و با حل مشکلات مجددا به چرخه بهره‌برداری باز می‌گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار