مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

در سال تحصیلی آینده یک هزار 800 معلم کمبود خواهیم داشت

گرگان ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در سال تحصیلی آینده یک هزار 800 معلم کمبود خواهیم داشت.

کد مطلب: ۹۱۷۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
در سال تحصیلی آینده یک هزار 800 معلم کمبود خواهیم داشت

«احسان گوهری راد» مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در استان 22 هزار و 717 معلم در قالب رسمی، پیمانی، حق التدریسی و قراردادی تدریس می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: در حال حاضر 354 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: 700 نفر از همکاران ما از محل نیروهای خرید خدمات آموزشی هستند و 550 کلاس درس از طریق بسته های خرید خدماتی تشکیل می شود.

گوهری راد با بیان اینکه برای سال آینده باید 350 کلاس درس اضافه شود، اظهارداشت: برای سال آینده کمبود یک هزار و 800 معلم خواهیم داشت که از طریق نیروهای حق التدریسی، خدمات آموزشی و استفاده از بازنشستگان تامین خواهد شد.

وی در خصوص جذب 850 نفر از نیروهای حق التدرسی در سال آینده، گفت: بر اساس رای دیوان عدالت اداری کسانی می توانند بکارگیری شوند که از دولت حقوق گرفته باشند و متاسفانه هیچ کدام از این دوستان این شاخصه را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: تعدادی از کمبود نیروها از دانشجویان تربیت معلم که فارغ التحصیل می شوند و مابقی از نیروهای ماده 28 تامین خواهند شد.

وی ادامه داد: برای تربیت دانش آموزان طراز انقلاب اسلامی نیازی به سند 2030 نداریم و سند تحول بنیادین خود نسخه ای کامل است. گوهری راد بیان کرد: برخی کج سلیقگی ها باعث شد تا نگرانی هایی در فضای مجازی برای خانواده بوجود بیاید که بی تردید چنین مواردی در مدارس ما وجود ندارد.

وی با اشاره به سیل اخیر در استان، گفت: یکی از افتخارات آموزش و پرورش در این حادثه اختصاص دادن مامنی امن برای سیل زدگان بود که 80 تا 85 درصد از سیل زدگان در مدارس مستقر شدند.

گوهری راد با بیان اینکه سیل 86 میلیارد تومان به مدارس استان خسارت وارد کرد، افزود: در این حادثه 24 مدرسه که از قبل هم وضعیت خوبی نداشتند و نیاز به مقام سازی بود دچار خسارت شدند که شامل 11 مدرسه در آق قلا، 9 مدرسه در گمیشان و مابقی در گنبد و روستاهای اطراف آن بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: بخشی از این 24 مدرسه با اعتبار خیرین ساخته خواهد شد و مابقی از سوی نوسازی مدارس ساخته می شود.

وی با اشاره به گلریزان 210 میلیارد تومانی برای آموزش و پرورش و تعهدات ایجاد شده خیرین، گفت: ساخت حدود 60 کلاس قبل از گلریزان توسط خیرین تعهد شده بود و در گلریزان نیز خیرین بیش از 10 میلیارد تومان برای استان گلستان اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: سایر مدارسی که در سیل اخیر خسارت دیدند تا مهرماه امسال تعمیر و ایمن‌سازی خواهد شد. مدارس کوچک تا پنج کلاس نیز تا شروع سال تحصیلی جدید برای حضور دانش‌آموزان آماده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به سفر وزیر آموزش و پرورش به گلستان، گفت: در این سفر 4 مدرسه در گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس کلنگ زنی شد.

گوهری راد خاطرنشان کرد: در سفر وزیر به استان یک هزار و 700 میز و نیمکت از وزارت آموزش و پرورش تحویل شد و 7 میلیارد تومان نیز برای گرمایشی و سرمایش مدارس واریز شد. 32 هزار جلد کتب درسی و 50 کانکس توسط آموزش و پرورش از استان های مختلف وارد استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار