رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران:امور مدرسه را برای اولیا شفاف سازی کنید

پیربکران (پانا) - همایش تجلیل از انجمن های اولیاء برتر کشور، استان و منطقه در سالن اجتماعات معلم پیربکران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره آموزش و پرورش پیربکران:امور مدرسه را برای اولیا شفاف سازی کنید

مجتب سهرابی رئیس اداره با توجه به فرا رسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: روز سوم خرداد ماه، سالگرد حماسه آزادی و فتح خرمشهر است. نتیجه روزها ایثار و از خود گذشتگی، فتح خرمشهر موجب سرشکستگی نظامیان بعثی شد و رزمندگان ما سرافرازانه پرچم جمهوری اسلامی ایران برفراز مسجد جامع این شهر بـه اهتزاز در آوردند.

رئیس اداره ادامه داد: سوم خرداد در تقویم رسمی ما روز مقاومت،ایثار و پیروزی نـامگذاری شده است و هدف از نامگذاری آن این است که هر سال ضمن مـرور این خاطره ی شیرین، باز تعریف آن برای نسل جدید که جنگ و مقـومت را به یاد ندارند گفته شود تا ارزش حماسه و ایثار رزمندگان جاودان بماند.

سهرابی سپس به نظارت مدارس درباره نظارت مدیر و اولیا بر پوشاک مدارس، ایاب و ذهاب دانش آموزی، تلاش در جذب دانش آموزان در کلاس های اوقات فراغت، اهمیت به برنامه ویژه مدرسه و نقش کمک های مردمی به مدارس توضیحاتی ارائه داد.

وی در ادامه به نقش مدیران و اعضای انجمن در مدارس اشاره کرد که در صورت داشتن تعامل می توانند بسیاری از مسائل و مشکلات مدرسه را حل کنند.

رئیس اداره بر شفاف سازی امور مدرسه برای اولیا تاکید کرد و از مدیران و اعضای انجمن خواست تا امور مربوط به مدرسه و خرج و مخارج هزینه ها و کمک های مردمی را به طور شفاف برای اولیا توضیح دهند و آنها را در جریان این امور جهت اطلاع از وضعیت مدرسه قرار دهند.

سهرابی در ادامه به برخی از هزینه های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش پیربکران 168 دانش آموز یتیم، 160 نفر دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد، 60 دانش آموز تحت پوشش بهزیستی، 840 دانش آموز بی بضاعت و 24 نفر دانش آموز معلول جسمی حرکتی دارد که در دو نوبت یعنی ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان توسط کمک های همکاران به آنها کمک شده است. همچنین با کمک مالی خیرین به مبلغ 20 میلیون تومان یک دانش آموز از ناحیه قرنیه چشم مورد پیوند و دانش آموز دیگر از ناحیه پا مورد عمل جراحی قرار گرفت.

رئیس اداره درباره کمک های دولتی به مدارس گفت: واریز سرانه به مدارس روستایی در حدود 81 میلیون تومان، واریز ایاب و دهاب در حدود 28 میلیون تومان، آسفالت مداری با مساحت 8 هزار متر مربع، ایزوگام مدارس در حدود 4 هزار متر مربع، اهدا 258 صندلی دسته دار به مدارس، 3 میلیون کمک خریر کتب درسی، اهدا 800 پک لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت، اهدا 7 میکروسکوپ به مدارس، تجهیز آزمایشگاه و کارگاه حسابداری مدارس، اهدا 6 تبلت به مدرسه شهید عراقی جهت راه اندازی کارگاه چند رسانه ای و اهدای 150 مترمربع فرش سجاده از جمله کمک های دولتی به مدارس در سال تحصیلی جاری بوده است.

وی در پایان از 11 میلیون کمک های نقدی و 6 وانت کمک غیر نقدی همکاران و دانش آموزان منطقه جهت اعزام به مناطق سیل زده تشکر کرد.

گفتنی است بعد از صحبت های رئیس اداره از 95 نفر اعضای انجمن برتر کشوری، استانی و منطقه با حضور مسئولین تقدیر و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار