امام جمعه خوسف:

جنگ عاشورایی در فتح خرمشهر

خوسف (پانا) ـ امام جمعه خوسف با گرامیداشت شب های قدر و تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی (ع) با دعوت همه مردم به استفاده از فیوضات این ایام گفت: شب های قدر مقارن با ایام شهادت اول مظلوم عالم است که باید حداکثر بهره را برد چون سرنوشت یک ساله ما در این شب ها رقم می خورد.

کد مطلب: ۹۱۷۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جنگ عاشورایی در فتح خرمشهر

حجت الاسلام والمسلمین حامدشاهبیکی در مورد حماسه فتح خرمشهر افزود: پس از گذشت 60 ماه خرمشهر در سال 1361 با طراحی و خلاقیت جوانان و رزمندگانی که نه سابقه جنگ کلاسیک و نه سلاح کافی داشتند ، صورت گرفت و پس از سه روز مقاومت شبانه روزی و جانانه با تکیه بر ایمان ، توان داخلی ، شجاعت و صلابت ، کمک و امدادهای غیبی با شهادت جمعی از بهترین جوانان کشور و به هلاکت رساندن و اسارت تعداد زیادی از سربازان عراقی جنگ عاشورایی و صحنه های عجیبی را رقم زدند که در تاریخ دنیا ماندگار شد به طوری که امروز این طراحی نظامی در دانشگاههای جهان تدریس می شود.


شاهبیکی با اشاره به اینکه امروز سر سفره شهدا نشسته ایم ، افزود: ما مدیون شهدا ، ایثارگران و آزادگانی هستیم که با جان خود هشت سال جانانه جنگیدند و باید ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده و به جهان منتقل شود گرچه هسته های مقاومتی که در گوشه و کنار جهان شکل گرفته و می گیرد برگرفته از دفاع مقدس و طراحی های رزمندگان ما است.


اودر مورد جنگ اقتصادی امروز کشور ما افزود: امر کشور ما نیاز به افرادی مثل سرداران شهید باقری ، متوسلیان ، همدانی ها و ... با روحیه و نگاهی که خرمشهر را آزاد کرد ، دارد و به قول مقام معظم رهبری باید دولت انقلابی حاکم شود و با روحیه جهادی و ما می توانیم ، با خلاقیت ، ایمان ، دل کندن از اروپا و آمریکا ، بدون امروز و فردا کردن و معطل ماندن در مقابله با تهدیدها ، تحریم ها و جنگ اقتصادی به وسط میدان بیاید.


شاهبیکی اشاره ای هم به گرانی قیمت کالاها و ارزاق عمومی کرد و یادآور شد: باید به مردم محروم جامعه کمک شود چرا که با بالا رفتن قیمت ارز بعضی کالاها 100 درصد گران شد و نظارتی هم بر مصرف حامل های انرژی و بخصوص بنزین صورت گیرد و چرا دولتمردان مدت هاست بحث کارتی کردن بنزین را مطرح می کنند و در اجرا یک تصمیم انقلابی نمی گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار