امام جمعه شهرقدس : لیالی قدر شبهای نزول قرآن وبازسازی روح است

شهرقدس(پانا)-امام جمعه شهرستان قدس با اشاره بر اینکه امسال ۱۴۰۰ سال از شهادت امیرالمؤمنین(ع) می‌گذرد، بیان کرد: شناخت امیرالمؤمنین (ع)برای ما مقدور نیست.

کد مطلب: ۹۱۷۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهرقدس : لیالی قدر شبهای نزول قرآن وبازسازی روح  است

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهر قدس افزود: اولین شاخصه حکومت علوی برپایی اصول دینی است که امیرالمؤمنین بیست و پنج سال سکوت کرد و امام علی میفرمایند، که اگر مراجعات شما نبود، اگر برای این نبود که بخواهم داد مظلومی را بطلبم، این حکومت را نمی‌پذیرفتم و عطایش را به لقایش میبخشم.

او با اشاره به حکایتی از امام علی(ع) عدالت گستری را اینگونه توصیف کرد: شاخصه مهم اقامه حدود الهی و عدالت گستری در این حکومت است.

او گفت : روزی امام(ع) علی کفش خود را وصله می‌زدو ابن‌عباس را دید، به او گفت: این کفش چقدر میارزد، ابن‌عباس در جواب گفت،این کفش به دلیل پاره بودن ارزشی ندارد. حضرت در جواب فرمود، این کفش برای من ارزشی بیشتر دارد نسبت به حکومت بر شما.

امام جمعه شهرقدس اظهار داشت: این شب‌های پیش رو از چند جهت اهمیت دارند، اول اینکه شب‌های نزول قرآن است و دوم اینکه شب نزول ملائکه و سوم اینکه شب بازسازی روح و شب زنده‌داری و در آخر شب حزن و اندوه است بر شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)و در امسال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف شده با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، شهری که بیش ‌از صد روز در چنگ دشمن بود اما غیور مردان ما با وجود تمام مشکلات این شهر را بازپس گرفتند.

او ادامه داد: هفتم خرداد روز قانون است، این روز به روز بازگشایی مجلس برمیگردد، اگر اسم این روز قانون است باید یک قانون یا برای همه اجرا شود و یا برای هیچ کس اجرا نشود. این درست نیست که قانون برای یک سری‌ها انجام شود و برای یک سری ها هم اجرا نشود.

حجت الاسلام جوکار با اشاره بر تغییر مدیریتی در شهرستان اذعان کرد: انتظار داشتیم اگر استانداری میخواهد تغییری در سطح شهر ایجادنماید، با ما مشورت کند یا حتی ما را در جریان بگذارند.

/خبرنگار: محمدجواد ماهر/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار