با حضوررئیس سازمان دانش‌آموزی و نمایندگان مناطق:

جلسه هماهنگی کارشناسان مناطق 14 گانه برگزارشد

زنجان (پانا) - با حضوررئیس سازمان دانش‌آموزی و نمایندگان مناطق، جلسه هماهنگی کارشناسان مناطق 14 گانه تهیه و توزیع لباس فرم مدارس در محل سازمان دانش‌آموزی تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۹۱۷۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی کارشناسان مناطق 14 گانه برگزارشد

در این جلسه فیروز مهدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نمایندگان و حضور آنها به تشریح برنامه ها پرداخت.

ابتدای جلسه خلاصه‌ای از فعالیت‌های صورت گرفته تا امروز ارائه شد. مهدی در این خصوص گفت: « تهیه و توزیع لباس فرم تاکنون با نظارت انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش انجام می‌شد که امسال این مسئولیت بنا برتصمیم وزارت آموزش و پرورش به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.»

مهدی افزود: « از ابتدای برنامه تاکنون کمیته استانی در قالب 5 جلسه، با حضور معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش،رئیس سازمان صمت، رئیس اتحادی تولیدکنندگان، حراست، کارشناس انجمن اولیا و مربیان، رئیس سازمان دانش‌آموزی، رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش و بقیه اعضا تشکیل شده است. تک تک برنامه‌های پیش رو در این جلسات مطرح و به رأی گیری گذاشته شده و با حداکثر آرا به تصویب رسیده است.»

رئیس سازمان انش‌آموزی ضمن تشریح کمیته‌ی اجرایی مناطق گفت: « نظارت 100 درصدی در خصوص تهیه و توزیع لباس فرم مدارس در مناطق باید توسط نمایندگان مناطق انجام شود. وی از نمایندگان خواست تبحر کافی روی شیوه‌نامه‌ی اجرایی طرح داشته باشند و با استناد به آن تمام فعالیت‌های خود را اجرایی نموده و پاسخگوی اولیا و تولیدکنندگان باشند.»

مهدی در خصوص تهیه پارچه و عقد قرارداد گفت: « باید دقت شود مرغوب‌ترین نوع پارچه ایرانی انتخاب و به تأیید اتحادیه تولید‌کنندگان پوشاک برسد. در خصوص طرح و رنگ لباس فرم مدرسه و تغییر لباس در سال جاری باید اعضای شورای مدرسه تصمیم بگیرند. مدیران در هنگام اخذ قرارداد با تولیدیها باید از مجاز بودن تولیدی و داشتن مجوز تولید اطمینان حاصل کنند. در مناطق روستایی و کم تعداد می‌توان با خیاطان مستقر در روستا با هماهنگی منطقه و سازمان استفاده نمود. تولید کننده باید قبل از تعطیلی مدارس اقدام به اخذ قرارداد و اندازه‌گیری لباس نماید و پس از اتمام کار به مدت دو روز در محل مستقر و لباس دانش‌آموزان را تحویل دهد.»

این مقام مسئول از نمایندگان خواست مدیران را توجیه نمایند تا هر گونه تخلف و قصور در کار را به اتحادیه و سازمان صمت گزارش دهند.

مدیران هنگام اخذ قرارداد سه فقره ضمانت بابت انجام کار از تولید کنندگان اخذ کنند: «یک فقره سفته معادل 10 درصد کل قراردادبابت حسن انجام کار - یک فقره سفته یا ضمانت بانکی بابت 25 درصد مبلغ پرداختی اولیه و یک فقره چک ضمانت بابت کل قرارداد، که همه باید به امضای تولید کننده برسد و در مدرسه نگهداری شود.»

همچنین مهدی تأکید کرد قراردادهای عقد شده در مدارس به امضای مدیر مدرسه به عنوان رئیس کارگروه، رئیس انجمن اولیا مدرسه و پیمانکار برسد.

مهدی افزود: «قرار است امسال نمونه‌هایی از مدلهای تأیید شده توسط سازمان و مورد تأیید استان به صورت کتابچه‌ای جمع‌آوری و به چاپ برسد و در سالهای آتی برای انتخاب در اختیار مدیران مدارس قرار گیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار