جلسه استانی کارگروه ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان برگزار شد

بیرجند (پانا) ـ با هدف نظارت و ساماندهی مراکز تولید و توزیع لباس فرم دانش آموزان نخستین جلسه استانی کارگروه ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان با حضور نمایندگانی از سازمان های صنعت ،معدن و تجارت ،تعزیرات حکومتی ،اتحادیه اصناف و پوشاک استان خراسان جنوبی ، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان وسایر اعضاء کارگروه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۱۷۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه استانی کارگروه ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان برگزار شد

محمد رضا بااطمینان مدیر سازمان دانش آموزی استان خراسان جنوبی دراین نشست که درمحل سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزارشد گفت : آنچه در تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان حائز اهمیت می باشد این است که خانواده ها پوشاکی را برای فرزند خود تهیه نمایند که از لحاظ قیمت،کیفیت طرح ورنگ مناسب باشد.

بااطمینان ضمن اشاره به ابلاغیه وزیر آموزش و پرورش در خصوص واگذاری مدیریت و نظارت برتهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان به سازمان دانش آموزی گفت: این سازمان می بایست با استفاده از تمامی ظرفیت های استان و تعامل سازنده با ادارات و سازمان های مرتبط با حداکثرتوان در راستای تحقق کامل اهداف این طرح گام بردارد.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی بر شفاف سازی و تعیین دقیق قیمت لباس فرم تمام شده و پارچه مصرفی و نصب قیمت در معرض دید اولیای دانش آموزان تاکید کرد و گفت: طرح ساماندهی و دستورالعمل اجرایی نظارت و مدیریت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان اقدامی در راستای شعار سال یعنی رونق تولید و به نفع مردم، تولید کنندگان و دوزندگان است.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان یکی از اصول مهم می باشد گفت:طبق هماهنگی های انجام شده با ادارات و سازمان های ذیربط و تشکیل کارگروه های نظارتی حداکثر بهره وری از طرح مذکور انجام شود.

مدیر دانش آموزی استان به ضرورت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی طرح نیز اشاره کرد و جلوگیری از اشاعه و ترویج مدگرایی کاذب و نیز معرفی نمادها و الگوهای فرهنگی اسلامی - ایرانی به ویژه توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج سادگی و همرنگی بین دانش آموزان در فضای مدرسه، تشویق و ترغیب به نظم و انضباط در مدرسه، کمک و حمایت از اقتصاد خانوار، حمایت از تولیدملی و ایجاد رقابت سالم و رونق فضای کسب و کار و ایجاد فرصت متناسب با ظرفیت همه تولید گان واجد شرایط و از بین بردن انحصار در تولید و توزیع و کمک به اقتصاد مدرسه و دانش آموزان نیازمند را از ضروریات اجرای آن بر شمرد.

مدیر دانش آموزی استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فرآیند طرح پرداخت و از طراحی و راه اندازی سامانه جامع پوشاک و لباس فرم مدارس خبر داد و گفت: این سامانه به گونه ای طراحی شده است که تمامی فرآیند انتخاب تولید کنندگان، خرید، سفارش و پخش نوع پارچه، مدل و فرم لباس و قیمت آن از طریق این سامانه قابل اجرا است.

او افزود : در همین راستا نرم افزار نظارتی و رسیدگی به شکایات اولیاء طراحی شده است و بازدید میدانی از مراحل تولید و کارگاه های تولیدی توسط تیم های نظارتی و تخصصی استان انجام می شود.

گفتنی است در این نشست پیرامون نحوه اجرای طرح بحث و تبادل نظر و رایزنی صورت گرفت و نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه اصناف نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و اقدامات خود پرداختند و مقرر شد ظرف هفته آینده، قیمت تمام شده لباس فرم دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و لیست تولید کنندگان و دوزندگان به سازمان دانش آموزی استان توسط مراجع ذی صلاح ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار