مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

مدرسه محوری باعث توسعه ارتباطات سازنده بین افراد ذینفع در مدرسه می شود

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در کارگاه آموزشی نظام راهبری مدرسه محوری عملکرد مدارس هر کشور و نتایج حاصل از آن را مبین برنامه ها، خط مشی ها و میزان کارایی آن کشور و بازتاب مستقیم عملکرد برنامه ریزان و سیاست گذارانش عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه محوری باعث توسعه ارتباطات سازنده بین افراد ذینفع در مدرسه می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود با اشاره به تحولات شگرف دهه های اخیر در عرصه های فن آوری، اطلاع رسانی و ارتباطات، گفت: بالا رفتن سطح انتظارات مردم از آموزش و پرورش در جامعه ملی، استانداردهای جدیدی را برای دستگاه تعلیم و تربیت تعریف و تبیین کرده است.

او با بیان این که سند تحول به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش به دنبال تعالی آموزش و پرورش در عناصر اصلی تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: جامعه انسانی کشور ما در فرایند ترقی و تکامل خود نیازمند برنامه هایی پویا و آینده محور است.

پورداود افزود: آموزش و پرورش باید بتواند پاسخ‌گوی انتظارات تازه برای رسیدن به این تعالی باشد.مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به اهمیت مدرسه محوری، گفت: طرح های تحولی نظیر انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و تمرکززدایی مبتنی بر سند تحول بنیادین از جمله اولویت های اصلی آموزش و پرورش در سال 1398 است.

او با بیان این که مدیریت مدرسه محوری یک راهبرد برای اصلاح آموزش و پرورش از طریق انتقال قدرت تصمیم گیری از ادارات کل آموزش و پرورش و مناطق به مدارس است، افزود: مدیریت مدرسه محوری به عنوان تمرکز زدایی از اختیار تصمیم گیری و انتقال آن به مدرسه تعریف شده است.

او تأکید کرد: مدیریت مدرسه محوری، مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان و والدین آن ها را برای این که کنترل وسیع تری بر فرایند آموزش و پرورش داشته باشند، بسیج می کند و مسئولیت تصمیم گیری در مورد بودجه، برنامه درسی و کارکنان مدرسه را به آنها واگذار می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که مدرسه محوری برنامه های بهتر و موثر تری را برای دانش آموزان ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت مدرسه محوری باعث افزایش و توسعه ارتباطات بین همه افراد ذینفع در مدرسه از جمله مدیران، روسای مناطق آموزشی، معلمان، اولیای دانش آموزان و اعضای جامعه می شود.

پورداود افزود: به علت مشارکت همه افراد در امور مربوطه به مدرسه، عملکرد آموزش و پرورش اثربخش تر خواهد شد و معلمان و دانش آموزان احساس مثبت تری به کارشان پیدا می کنند.

او در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ستاد راهبری نظام مدرسه محوری استان، گفت: تشکیل جلسات متعدد در خصوص اجرای برنامه های مدرسه محوری، تشکیل ستاد مدرسه محوری در ادارات نواحی، شهرستان ها و مناطق 19 گانه، برگزاری 2 جلسه با دبیران ستاد مدرسه محوری ادارات تابعه، برگزاری 3 جلسه برنامه ریزی و اجرای برنامه دوره های آموزشی ویژه مدیران مدارس و اعضای شورای معاونین و روسای ادارات و انتخاب و انتصاب مدیران از جمله برنامه های اجرا شده در سطح استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار