مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت:

مدرسه در سند تحول بنیادین، کانون تغییر تحول و نشاط در محله است

زنجان (پانا) - جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با حضور مدعوین ادارات و نهادهای ذیربط و مسئولین آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه در سند تحول بنیادین، کانون تغییر تحول و نشاط در محله است

ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و دهه کرامت گفت:« از زمان تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش, نقطه عطفی در آموزش و پرورش ایجاد شده که فعالیتهای ما بایستی متناسب با این سند و این تغییرات باشد.»

وی با تاکید بر ضرورت تغییر سبک ها و روش ها در آموزش و پرورش متناسب با اهداف سند تحول بنیادین افزود: «در طی سالهای اخیر شاهد چرخش های تحول آفرین در آموزش و پرورش هستیم که مجموعه همه این عوامل موجب می شود آموزش و پرورش از یک مجموعه اداری به یک نهاد اجتماعی مبدل شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تغییر در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در مقایسه با سالهای قبل اظهار داشت: «مدرسه در سند تحول بنیادین کانون تغییر, تحول و نشاط در محله است و از این لحاظ بایستی رویکرد ما از انتقال صرف دانش در مدرسه به سمت تقویت ابعاد تربیتی تغییر کند.»

رفیعی با اشاره به تغییر معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، ارائه راهکارهای جدید را ضروری خواند و تصریح کرد: «برای کسب رضایت مردم و مخاطبان بایستی آینده نگری را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم و قطعات برنامه هایمان را متناسب با این اقتضائات بچینیم تا مورد استقبال آیندگان واقع شود.»

وی ادامه داد: «نگرش ما در بحث غنی سازی اوقات فراغت درآمدزایی نیست بلکه ارائه خدمت به دانش آموزان و خانواده هاست و بر همین مبنا از نظر ما آموزش و پرورش فرانهاد است و بستری برای رسیدن به اهداف اجتماعی و فرهنگی است.»

این مقام مسئول با اشاره به ابعاد مختلف دخیل در غنی سازی اوقات فراغت از جمله هنر، آموزش، تکنیک، ورزش و ... گفت: «در پرورش دانش آموزان باید ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین را مدنظر قرار دهیم و در این راستا به سمت ایجاد نشاط و پویایی در برنامه های تابستانی حرکت کنیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش اجرای برنامه های ایران مهارت در برنامه های تابستانی مدارس که شامل 400 مهارت هستند را یکی دیگر از ظرفیتهای قابل استفاده در مدارس خواند و اضافه کرد: «آموزش های جذاب کوتاه مدت می توانند به عنوان فرصتی برای یادگیری و مهارت آموزی دانش آموزان در برنامه های تابستانی به شمار آیند.»

در ادامه این جلسه معاونین تربیت بدنی و پرورشی اداره کل و مدعوین حاضر در جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار