معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی :بهره مندی ۴۲ نفر از هنرمندان صنایع دستی از مزایای بیمه

بیرجند(پانا) ـ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت : امسال ۴۲ نفر از هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی استان برای استفاده از مزایای بیمه به اداره کل تامین اجتماعی معرفی شدند.

کد مطلب: ۹۱۷۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی  :بهره مندی ۴۲ نفر از هنرمندان صنایع دستی از مزایای بیمه

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: بیمه تامین اجتماعی هنرمندان از سال ۸۳ تاکنون تعداد ۳۰۰ نفر از هنرمندان را شامل شده است.

او افزود: تمدید نکردن کارت مهارت نگرفتن کارت استاندارد شغلی و تمدید نکردن برای مجوز‌های فنی و حرفه‌ای و یا میراث فرهنگی از جمله دلایلی است که از تعداد ۳۰۰ نفر تعداد ۵۰ نفر از بیمه شدگان ریزش داشته باشند.

عباس زاده گقت: در سال گذشته صندوق روستایی و یا صندوق بیمه روستاییان عشایری مجددا فعال شد و تعداد ۱۰۰ نفر تحت خمایت این بیمه قرار گرفتند و بیمه شدند.


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی افزود: از سال ۹۷ تا کنون در مورد حمایت از تولید کنند گان صنایع دستی مجددا بیمه صنایع دستی و قالی بافی فعال شد و مصوبه مجلس شورای اسلامی را هم گرفت که خراسان جنوبی تا الان ۴۲ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است تامین اعتبارش فقط از سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸ خواهد بود.

او گفت: همه رشته‌های صنایع دستی که مجوز از سازمان میراث فرهنگی را داشته باشند می‌توانند بر اساس شرایط بیمه شوند
عباس زاده افزود: اسامی افراد دارای شرایط در سیستم ثبت است و در صورت تعلق گرفتن سهمیه برای بیمه بر اساس اولویت فعالیت‌های انجام شده هنرمندان، بیمه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار