همزمان با هفته میراث فرهنگی آذربایجان شرقی/

برگزاری کارگاه باستان شناسی همراه با کودکان

تبریز(پانا) - کارگاه باستان شناسی کودکان با هدف آشنایی اهمیت و ارزش اشیای تاریخی برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۱۷۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه باستان شناسی همراه با کودکان

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، همزمان با هفته میراث فرهنگی برنامه ای ویژه با عنوان باستان شناسی کودک با حضور دانش آموزان برخی از مدارس استان برگزار می شود. در این برنامه، کودکان به عنوان میراث داران آینده این مرز و بوم، با حضور در کارگاه آموزشی باستان شناسی با نحوه برخورد صحیح با یک شی باستانی آشنا می شوند.

بی شک فرهنگ سازی در بین خانواده ها و نهادینه ساختن اهمیت حفظ و نگهداری از آثار فرهنگی می تواند زمینه لازم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم میراث فرهنگی در سنین آموزشی را به صورت عینی فراهم سازد، چراکه کودکان در آینده حافظان و حامیان میراث و هویت فرهنگی این سرزمین خواهند بود.

کارگاه باستان شناسی کودک در سایت موزه عصر آهن تبریز در یک محیط شبیه سازی شده باستانی برگزار خواهد شد که در آن کودکان از نزدیک به شکل عملی و تجربی با روند خروج اشیای باستانی از زیر خاک و چگونگی برخورد صحیح با این اشیا آشنا خواهند شد.

از مهم ترین اهداف این کارگاه بیان اهمیت باستان شناسی و حفاظت از تپه های باستانی است که به شکل عملی به کودکان و خانواده ها آموزش داده خواهد شد.

شایان ذکر است به مناسبت هفته میراث فرهنگی، برنامه های مختلفی از جمله نشست های تخصصی، بازدید از کارگاه های مرمتی، بازگشایی برخی موزه ها و آغاز مرمت بناهای تاریخی شاخص استان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار