خدمات مرتبط با اخذ مجوز ساخت و ساز در هیات دولت بررسی شد

تهران (پانا) - روند بررسی آیین‌نامه اجرایی «نحوه ایجاد بستر یکپارچه ارائه خدمات مرتبط با اخذ مجوز ساخت و ساز» در هیات دولت آغاز شد.

کد مطلب: ۹۱۷۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
خدمات مرتبط با اخذ مجوز ساخت و ساز در هیات دولت بررسی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، بهبود شاخص‌های ده‌گانه سهولت انجام‌ کسب ‌وکار بانک جهانی و ارتقای جایگاه بین‌المللی‌ کشور دراین حوزه و همچنین حذف یا ساده‌سازی قوانین و مقررات پیچیده و بازدارنده، نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی دراین حوزه است.
بدین منظور وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای نیل به هدف فوق ضمن بررسی تجارب کشورهای موفق درخصوص بهبود شاخص ها و مقررات زدایی و انجام شبیه سازی های لازم، پیش نویس مصوبه ای را تحت عنوان «ارتقای جایگاه ایران در شاخص‌های سهولت انجام کسب‌ وکار و مقررات‌زدایی» به هیات دولت ارائه کرد که یکم خرداد 1396 به تصویب رسید.
برهمین اساس، ارائه چارچوب مدون با تمرکز بر شاخص های مهم و تأثیرگذار بر بهبود محیط کسب و کار و هدف گذاری بر روی آن ها به لحاظ زیرساخت ها و منابع کشور در راستای معیارهای مشخص بانک جهانی، توجه ویژه به ویژگی های تعداد، زمان و مبلغ انجام پرداخت ها و حتی المقدور کاهش آن ها، پالایش قوانین و مقررات در حوزه کسب و کار و کاهش بار مقررات این بخش با تکیه بر حذف قوانین و مقررات موازی و فرآیندهای غیرضرور و بازدارنده از مهمترین اهداف این تصویب نامه به شمار می روند.
بر این اساس، همچنین اتخاذ تدابیر لازم به منظور به کارگیری مکانیزم های پایش و نظارت آن و ملزم کردن دستگاه ها به رعایت فرآیندها و بهبود انگیزه فعالان اقتصادی در این دستگاه ها برای رسیدن به جایگاه بالاتر در حوزه کسب و کار، ارتقا رتبه ایران در شاخص های انجام کسب و کار و مقررات زدایی در بانک جهانی، نیز از مهمترین اهداف این تصویب نامه هستند.
به همین منظور، وزارت کشور به استناد بند (پ) ماده (3) این تصویب نامه و در راستای ارتقای جایگاه بین المللی ایران در شاخص های سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی، آیین نامه اجرایی «نحوه ایجاد بستر یکپارچه ارائه خدمات مرتبط با اخذ مجوز ساخت و ساز در کل کشور و تسهیل فرآیندهای مربوطه» را که با همکاری وزارت‌خانه های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیات وزیران ارائه کرده است.
گفتنی است آیین‌نامه فوق در کمیسیون امور زیربنایی، ‌صنعت و محیط زیست هیئت دولت در حال بررسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار