سند توسعه گردشگری شمال غرب کشور تدوین می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری کشور گفت: فازهای مطالعاتی توسعه گردشگری شمال غرب کشور با اشتقاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جایکا اجرا می‌شود و در این زمینه فاز نخست آغاز شده است.

کد مطلب: ۹۱۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سند توسعه گردشگری شمال غرب کشور تدوین می‌شود

علیرضا رحیمی بعد درجریان دیدار با مسئولان میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: فازهای مطالعاتی توسعه گردشگری شمال غرب کشور با اشتقاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جایکا اجرا می‌شود و در این زمینه فاز نخست آغاز شده است و فازهای بعدی نیز در اسرع وقت تا مرحله عملیاتی ادامه می‌یابد .

او با اشاره به این که استفاده از ظرفیت‌های جایکا برای تدوین طرح‌های جامع گردشگری اولویت اساسی است بیان کرد: احصا و رفع مشکلات و موانع و برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه سبب از بین رفتن موانع و مشکلات شده و در این زمینه از ظرفیت کارشناسان سراسر کشور برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده می‌شود .

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری کشور گفت: با گستردگی مطالعات گردشگری و بازدیدهای میدانی درصدد هستیم به اهداف خود در توسعه زنجیره گردشگری دست یابیم و با معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری٬ تاریخی و فرهنگی به تمام جهان به اهداف خود در راستای توسعه جاذبه‌های گردشگری دست یابیم .

رحیمی تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی و مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود در راستای توسعه و تدوین برنامه توسعه گردشگری شمال غرب کشور پیشگام عمل کرده و با بررسی زنجیره خدمات گردشگری ما را به تمام اهداف خود برسانند که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت اساسی بوده است که نیازمند مدیریت ویژه و اساسی است .

او بیان کرد: ثبت جهانی کوه سبلان٬ ثبت ملی آثار تاریخی استان و مواردی از این قبیل جزو برنامه‌هایی است که مسئولان و مردم کماکان باید پیگیر باشند و توسعه گردشگری استان را با استفاده از ظرفیت‌های موجود تحقق بخشند که این موضوع برای ما یک امر بسیار مهم و حیاتی است که باید مورد توجه واقع شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار