مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: رسیدن به حمل ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی حمل مسافر جزو اولویت‌های ماست

تبریز (پانا) - مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: رسیدن به حمل ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی حمل مسافر جزو اولویت‌های ما است.

کد مطلب: ۹۱۷۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران: رسیدن به حمل ۳۰ درصدی بار و ۲۰ درصدی حمل مسافر جزو اولویت‌های ماست

سعید رسولی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان‌شرقی بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از 100 سال قدمت دارد و راه آهن تبریز طولانی ترین خط ریلی در مناطق 22 گانه را دارد و همچنین خط برقی نیز دارد.

وی ادامه داد: راه آهن آذربایجان شرقی دور مرز بین المللی و 50 ایستگاه و 82 تونل دارد که بیشترین فراز و نشیب در راه آهن کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال 98، بهره وری را در دستورکار راه آهن قرار دادیم و بر اساس قانون برنامه ششم، رسیدن به 30 درصد حمل بار و 20درصد مسافر جزو اولویت های ما است.

رسولی ادامه داد: شاید این برنام همد نظر ما به طور کامل علمی نشود ولی برنامه ریزی های ما در این راستا خواهد بود و در فکر توسعه ایستگاه و توسعه ناوگان هستیم.

وی گفت: بر اساس مصوبه مجلس در برنامه ششم، شرکت قطارهای حومه ای تاسیس می شود و تنها قطار دانشگاهی در آذربایجان شکل گرفته که روزانه 3 هزار نفر را جابجا می کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان این که اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در راه آهن می توان معنی کرد، گفت: حمل و نقل ریلی به ازای هر حمل و نقل جاده‌ای، ۷ برابر کمتر سوخت مصرف می‌کند و تلفات جاده ای تنها با توسعه حمل و نقل ریلی کاهش می یابد.

رسولی افزود: آلودگی هوای کلانشهرها نیز با توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار