لعیا جعفری در جلسه محفل انس با قرآن کریم:

یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه اسلامی فهم معارف قرآنی است

زنجان (پانا) - لعیا جعفری در جلسه محفل انس با قرآن کریم، یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه اسلامی را فهم معارف قرآنی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۱۷۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه اسلامی فهم معارف قرآنی است

سومین جلسه انس با قران کریم با حضور جمعی از دانش آموزان و قاریان و حافظان برجسته شهرستان در سالن کنفرانس اداره برگزار شد. این جلسه با حضورلعیا جعفری مدیریت آموزش و پرورش و پرسنل اداری بود.

لعیا جعفری ضمن خوش آمد گویی به دانش آموزان و سرافرازان شهرستان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار خوشحالی ومسرت بی‌نهایت خود را بابت دیدن این نخبگان نورانی ابراز کردو گفت: «امیدوارم همه بتوانیم از برکت قرآن کمال استفاده را ببریم و آن را سرلوحه و سرمشق کارهایمان قرار دهیم همچنین از دست اندرکاران این محفل قرآنی کمال تشکر رابعمل آورد.»

جعفری افزود: «انس با کلام الهی سبب قرآنی شدن کردار و رفتار انسان‌ها می شود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ماه مبارک رمضان و گرفتن روزه اظهار داشت بهترین فرصت عبودیت و اوج عبادت در ماه رمضان است و در این ماه عزیز رسیدن روح به کمال الهی و نزدیکی به حق امکان‌پذیر می‌شود.

بی شک بهترین راه نجات بشر از شبهات و قدم گذاشتن در راه خدا مراجعه به آیات قرآنی است. خواندن با ترتیل سبب تقویت و تثبیت قلب هنگام شنیدن آیات الهی می شود.

این مقام مسئول در ادامه به تفسیرها و ترجمه‌های مختلف از ترتیل از جمله خواندن آرام، شمرده شمرده و متمایز گام به گام و آهنگین اشاره کرد و گفت تقریبا اتفاق نظر است که خواندن با ترتیل جزئی از آداب ظاهری قرائت قرآن در کنار آداب باطنی است.

ودر آخر قاریان و حافظان به هنرنمایی قرآن خود پرداختند و گروه تواشیح دانش آموزی رهروان ولایت دو کار خود را برای این مقام مسئول اجرا کردندومورد تشویق و تحسین این مقام قرارگرفتند و از ایشان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار