در آستانه سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر؛

آیین استانی زنگ مقاومت در منطقه نازلوی ارومیه برگزار شد

ارومیه (پانا)- آیین استانی زنگ مقاومت و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرمانده سپاه شهدای استان در منطقه نازلوی ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین استانی زنگ مقاومت در منطقه نازلوی ارومیه برگزار شد

در آستانه سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر، آیین استانی زنگ مقاومت و گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرمانده سپاه شهدای استان در محل سالن ۹دی مدرسه زینب کبری منطقه نازلو برگزار شد.

قدرت اله قاسمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه از شکوه ملت ایران است؛ اظهار داشت: شهدا میراث فرهنگی ایران اسلامی هستند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهدا ابتدا خرمشهر دل خود را آزاد کردند و ما نیز باید دلها های خود را از بندها آزاد کنیم.

وی با اذعان به اینکه شهید باکری نام آذربایجان را بر سر زبانها انداخت؛ گفت: شهدا به جای خودخواهی، خداخواه بودند و همه زندگی را در رضای الهی خلاصه کرده بودند.

سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان نیز با بیان اینکه همه آحاد ملت و نیروهای مسلح در آزاد سازی خرمشهر نقش ایفا کردند؛ افزود: آزاد سازی خرمشهر بزرگترین پیروزی نیروهای مسلح بود اما امام فرمود به این پیروزی مغرور نشوید چراکه خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی تاریخ شکوهمند دفاع مقدس را سرمایه و گنج بی پایان دانست و گفت: تبیین زیبایی های دفاع مقدس برای دانش آموزان و جوانان باید همواره در دستور کار قرار گیرد.

سردار شهسواری با اذعان به اینکه باکری ها و امینی های این سرزمین، همچون نورافکنی راهنمای ما هستند؛ ادامه داد: امروز خرمشهرهای دیگری در پیش است و باید جوانان امروز همچون الگوهای خود راه انقلاب اسلامی را ادامه دهند.

فرمانده سپاه شهدای استان خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی با نام شهید باکری شناخته شده است.

وی گفت: تهدیدات و عملیات روانی آمریکا در اراده این ملت خللی وارد نخواهد کرد چراکه ملت ایران همواره با همدلی از معابر سخت انقلاب عبور کرده است.

همچنین مدیر کل آموزش و پرورش استان و فرمانده سپاه شهدای استان با حضور در دبستان شهید احمدی منطقه نازلو، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

گفتنی است شهید مهدی و حمید باکری مقطع ابتدائی را در مدرسه شهید احمدی نازلو سپری کرده بودند.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان مدارک تحصیلی شهید مهدی و حمید باکری را تقدیم مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار