اردبیلی‌ها ۷۰۰ میلیون تومان به اطعام نیازمندان کمک کردند

اردبیل (پانا) - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اردبیل گفت:خیران اردبیلی از آغاز ماه رمضان تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به اطعام خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان کمک کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۱۶۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اردبیلی‌ها ۷۰۰ میلیون تومان به اطعام نیازمندان کمک کردند

صفر توحیدی در حاشیه برپایی سفره افطاری برای هزار نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که توسط مرکز نیکوکاری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان تا کنون بیش از ۷۰۰ میلیون تومان نیکوکاران اردبیلی به اطعام و افطار خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند کمک کرده‌اند.

او به آمادگی کمیته امداد برای دریافت احسان و نذورات مردم روزه‌دار استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این ماه پرفضیلت، علاوه بر برپایی سفره‌های اطعام و افطار، توزیع سبد غذایی در بین خانوار تحت حمایت را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بخش مهمی از مشکلات آن‌ها برطرف شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه از خیران اردبیلی خواستاریم تا کمک‌های خود را به صورت سبد غذایی در اختیار خانوار بی‌بضاعت جامعه قرار دهند، اعلام کرد: از این طریق می‌توان نیاز‌های اساسی مددجویان را با ارائه سبد غذایی مرتفع کرد که حداقل تا پایان ماه مبارک رمضان دغدغه‌ای برای تأمین وسایل ضروری زندگی نداشته باشند.

توحیدی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۵۰۰ سبد غذایی از محل کمک‌های مردمی در بین خانوار تحت حمایت توزیع شده است، گفت: تلاش‌های گسترده‌ای را به کار گرفتیم تا بر اساس سیستم نیازسنجی و اولویت‌بندی نیاز‌های مددجویان، سبد‌های غذایی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق محروم توزیع شود.

اوبرپایی سفره‌های اطعام و افطار برای ۱۸ هزار مددجو را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری استان اردبیل برشمرد و افزود: نیکوکاران در برپایی سفره‌های اطعام برای نیازمندان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند که در قالب این برنامه به دنبال ترویج فرهنگ افطاری ساده هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با بیان اینکه برپایی مراسم افطاری گروهی موجب نشاط و ارتقای همبستگی اجتماعی می‌شود، اعلام کرد: در سفره‌های اطعام و افطار فقیر و غنی در کنار یکدیگر می‌نشینند تا خیران با آشنایی از مشکلات مددجویان، بتوانند بخشی از گرفتاری‌های آن‌ها را رفع کنند.

توحیدی با اشاره به اینکه در قالب برگزاری جشن رمضان و برنامه تلویزیونی «یاشا محبت» که همزمان با ایام ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، تلاش شد حامیان با پیوستن به طرح اکرام و ایتام و محسنین بیش از پیش به یاری کودکان تحت حمایت بشتابند، گفت: در ماه رمضان حدود ۳۰۰ نفر از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین به ۲۰۰ حامی معرفی شده‌اند که با حمایت آن‌ها مسیر پیشرفت فرزندان تحت حمایت هموارتر خواهد شد.

او با اشاره پویش حمایت از ایتام و محسنین استان اردبیل، بیان کرد: مردم نوعدوست استان اردبیل برای پیوستن به این پویش می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵به حمایت از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار