برای آشنایی دانش آموزان با ادبیات کهن صورت گرفت؛

اجرای برنامه حافظ خوانی با مشارکت 400 دانش‌آموز گیلانی

تهران (پانا) - برای آشنایی دانش آموزان با ادبیات کهن و اصیل فارسی 400 دانش‌آموز گیلانی به‌ صورت هماهنگ به اجرای حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی پرداختند.

کد مطلب: ۹۱۶۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه حافظ خوانی با مشارکت 400 دانش‌آموز گیلانی

به گزارش معاونت رسانه و ارتباطات آموزش‌وپرورش، برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان دوره ابتدایی با ادبیات کهن فارسی، به ابتکار یک مدیر مدرسه طرح حافظ خوانی و همچنین شاهنامه‌خوانی با مشارکت بیش از 400 دانش‌آموز در دبستان هیئت‌امنایی کوثر رشت برگزار شد.

مریم محمد اسماعیلی، مدیر این دبستان درباره این طرح گفت: «اجرای این طرح را با مشارکت دانش آموزان پایه‌های چهارم و پنجم و از اوایل سال تحصیلی جاری در قالب فوق‌برنامه آغاز کردیم و در آن دانش آموزان به‌ صورت هماهنگ به اجرای شاهنامه‌خوانی و حافظ خوانی پرداخته‌اند.»

مریم محمد اسماعیلی ادامه داد: «در بخشی از این برنامه تعدادی از دانش آموزان با هدف فهم بهتر مطالب ادبی با استفاده از زبان دوم بین‌الملل یعنی زبان ناشنوایان اقدام به خواندن اشعار و داستان‌های شاهنامه می‌کنند. دانش آموزان با شوق و رغبت در این کار گروهی مشارکت می‌کنند و هنگام اجرا فضای معنوی و شادابی را در مدرسه حاکم می‌شود.»

اسماعیلی آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اصیل ایرانی و آداب‌ و رسوم این سرزمین کهن را از جمله دستاوردهای اجرای این طرح دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار