توافق با ویلموتس روی هوا رفت؛ ایران مربی پروازی نمی‌خواهد

(پانا) – با شرط مارک ویلموتس برای پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران، احتمال عدم عقد قرارداد بین او و فدراسیون فوتبال ایران تقویت شد.

کد مطلب: ۹۱۶۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توافق با ویلموتس روی هوا رفت؛ ایران مربی پروازی نمی‌خواهد

پس از سه ماه از اینکه تیم ملی ایران با عدم تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش رسما بدون سرمربی شد، سرانجام 24 اردیبهشت مارک ویلموتس بلژیکی، سرمربی سابق تیم ملی بلژیک و ساحل عاج وارد تهران شد تا از امکانات تیم ملی فوتبال ایران بازدید کند.

حضور این مربی بلژیکی کار برای آغاز فعالیت او قطعی نشان می‌داد اما ویلموتس بدون امضا قرارداد ایران را ترک کرد. خروج او از ایران بدون عقد قرارداد، از سوی فدراسیون فوتبال بدون مشکل تلقی و عنوان شد که قرار است مهدی تاج با سفر به بلژیک قرارداد با ویلموتس را در این کشور امضا کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران دو روز پیش عازم بلژیک شد تا قرارداد را با ویلموتس امضا کند و به صورت رسمی اعلام شد که این قرارداد سه‌شنبه امضا خواهد شد اما حالا با گذشت بیش از 12 ساعت از سه‌شنبه همچنان خبری از عقد قرارداد با ویلموتس نیست؛ اتفاقی که می‌تواند نشان از اختلاف دو طرف برای امضا قرارداد داشته باشد.

براساس اخباری که منابع بلژیکی منتشر کردند اولین اختلاف نظر ویلموتس با ایران بر سر مبلغ قرارداد بوده است. روزنامه گرنتسه نوشته بود این مربی بلژیکی 1.5 میلیون یورو درخواست کرده اما فدراسیون فوتبال مبلغ پایین‌ترین را مد نظر داشت اما در نهایت توافق روی 1.2 میلیون یورو صورت گرفت.

در حالی که با توافق روی مبلغ قرارداد به نظر می‌رسید کار تمام شده است، اما امروز یکی رسانه بلژیکی خبری جدید از اختلاف جدی بین ویلموتس و فدراسیون فوتبال منتشر کرد.

براساس خبری که سایت « Het Laatste Nieuws » منتشر کرده است، ویلموتس در یکی از شروط قراردادش آورده است که می‌خواهد بیشتر زمانش را در بلژیک سپری کند و تنها برای اردوها و بازی‌های تیم ملی در ایران حاضر باشد. شرطی که از سوی فدراسیون فوتبال ایران رد شده است.

این سایت بلژیکی مدعی شده است که فدراسیون فوتبال ایران خواستار حضور کامل ویلموتس در ایران است تا او بتواند بازی‌های لیگ برتر را زیر نظر بگیرد ولی سرمربی بلژیکی فعلا حاضر به پذیرش این شرط ایران نیست.

با خبری که منبع بلژیکی منتشر کرده و با توجه به اینکه از زمان اعلام شده برای امضا قرارداد ساعاتی گذشته است، می‌توان حضور او در تیم ملی فوتبال ایران را در هاله‌ای از ابهام دید و شاید طی ساعات آینده فدراسیون فوتبال به صورت رسمی پایان مذاکرات با ویلموتس را اعلام کرده و به سراغ گزینه جدیدی برای هدایت تیم ملی برود.

این در حالی است که تیم ملی فوتبال ایران باید 16 خرداد در دیداری دوستانه میزبان سوریه باشد و سپس راهی کره جنوبی شود تا با تیم ملی این کشور روبرو شود اما در فاصله 15 روز مانده به این بازی تیم هنوز سرمربی ندارد و جواد نکونام هم که گزینه دستیاری ویلموتس بود راهی شب گذشته با عقد قرارداد رسمی به فولاد خوزستان پیوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار