افزایش تعداد غرق‌شدگان به ۲۴۶ نفر

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۲۴۶ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سطح کشور گفت ۱۷۳ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۹۱۶۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد غرق‌شدگان به ۲۴۶ نفر

پیر حسین کولیوند با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد از افراد غرق شده در گروه سنی ۴ تا ۱۰ سال قرار دارند به پانا اظهار کرد: از اول فروردین تا ۳۱ اردیبهشت از مجموع ۲۴۶ مصدوم و فوتی حوادث ناشی از غرق شدگی ۲۰ درصد مربوط به میانگین سنی ۱۱ تا ۲۱ سال، ۱۸ درصد مربوط به ۴ تا ۱۰ سال، ۱۶ درصد مربوط به ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۵ درصد مربوط به گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال، ۹ درصد مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال، ۱۰ درصد مربوط به کودکان زیر ۳ سال، ۶ درصد مربوط به ۵۱ تا ۶۰ سال و ۶ درصد مربوط به گروه سنی ۶۱ سال و بیشتر هستند.

وی افزود: در این مدت، کوچکترین فرد غرق شده پسربچه ۶ ماهه‌ای در روستای تازه کند اردبیل بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، ترخیص شد. مسن ترین فرد غرق شده هم، خانم ۷۹ ساله در تهران بود که پس از انتقال به بیمارستان و درمان ترخیص شد.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به غرق شدگی ۲۴۶ نفر در محیط‌های آبی از اول فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سطح کشور، بیان کرد: ۷۳ نفر پس از نجات از غرق شدگی توسط اورژانس پیش بیمارستانی تحت مداوای اولیه قرار گرفتند که ۴۹ مصدوم جهت ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل و ۲۴ نفر در محل حادثه درمان شدند. همچنین ۱۷۳ نفر نیز، جان خود را در این مدت از دست داده‌اند.

دکتر کولیوند با اشاره به اینکه رودخانه‌ها در صدر حوادث ناشی از غرق شدگی قرار دارند، گفت: در ۶۲ روز گذشته و از مجموع ۲۴۶ غریق از نظر تفکیک مکانی ۱۰۸ نفر معادل ۴۴ درصد از کل غریق‌ها در رودخانه‌ها، ۱۷ درصد در سایر محیط‌های آبی شامل (حوض، جوی، آب انبار و…)، ۱۲ درصد در دریاچه پشت سد، ۱۱ درصد در دریا، ۸ درصد در استخر کشاورزی، ۵ درصد در کانال آب و ۳ درصد در استخر شنا دچار غرق شدگی شده‌اند.

وی افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، مازندران و تهران در صدر بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی هستند و در ۶۲ روز گذشته بیشترین غرق شدگی به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۰ نفر، مازندران با ۲۰ نفر و تهران با ۱۹ نفر هستند. بیشترین فوتی نیز به ترتیب به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۸ نفر، مازندران با ۱۳ نفر و خوزستان با ۱۰ نفر اختصاص دارد.

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور، بیشترین حوادث ناشی از غرق شدگی در ۱۳ اردیبهشت با ۲۷ مورد و روزهای ۹ اردیبهشت، ۱۶ و ۲۶ فروردین با ۹ مورد به وقوع پیوسته است و در این مدت بیشترین فوتی ناشی از غرق شدگی به ترتیب در روزهای ۱۳ اردیبهشت با ۱۵ مورد، ۹ اردیبهشت و ۳۱ فروردین با ۸ فوتی اتفاق افتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار