کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

آغاز برداشت گل محمدی از ۸۸ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

قزوین (پانا) - کارشناس مسئول محصولات ارگانیک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : عملیات برداشت گل محمدی از سطح ۸۸ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است .

کد مطلب: ۹۱۶۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت گل محمدی از ۸۸ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علیرضا نوروزیان با اعلام این خبر پیش بینی کرد : در سال زراعی جاری ۳۳ تن گل محمدی از این مزارع برداشت شود .

وی اظهار داشت : از این میزان اراضی کشاورزی که به زیر کشت گل محمدی رفته ۵۳ هکتار بصورت نهال و ۳۵ هکتار بصورت بارور است.

نوروزیان تصریح کرد : این میزان سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر شده و کشاورزان نیز رغبت بیشتری به افزایش سطح زیر کشت این محصول دارند.

وی ارقام کشت شده گل محمدی در مزارع کشاورزی را ؛ ارقام جدید و پایه های شناسنامه دار ، رقم یزد ۹۴ و کاشان ۹۳ ذکر کرد که از نظر گل دهی و میزان طول گل ؛ گلبرگ بیشتری را تولید می کنند .

نوروزیان مناطق مستعد و مناسب کشت این محصول در استان را ؛ شهرستان های قزوین (کوهین و الموت ) ، بوئین زهرا ، آوج ، آبیک و البرز ذکر کرد .

وی به اهمیت مزایای کشت این محصول اشاره کرد و یاد آور شد : از گل محمدی در صنایع داروسازی ، عطر سازی ، رنگرزی ، مواد غذایی و بهداشتی ، شیرینی و عرقیات سنتی استفاده می شود.

به گفته ی این کارشناس بخش کشاورزی ؛ به منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب طرح احداث باغ در اراضی شیبدار سالانه بین ۳۰ الی ۵۰ هکتار بسته به اعتبارات جهت کمک به احداث باغ گل محمدی بصورت یارانه نهال به متقاضیان ارائه می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار