پلمپ یک واحد آلاینده زیست محیطی در میاندوآب

ارومیه(پانا)-رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب از پلمپ یک واحد کارواش آلاینده در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پلمپ یک واحد آلاینده زیست محیطی در میاندوآب

علیرضا بقالی اظهار کرد: پیرو بازدیدهای انجام گرفته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب از یک واحد کارواش آلاینده در حاشیه این شهر و صدور اخطاریه زیست محیطی ،به دلیل آلایندگی شدید این واحد و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی، با صدور حکم مقام قضایی پلمپ شد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب گفت: این واحد با سرویس دهی به خودروهای سنگین و شستشوی تانکرهای حمل مواد نفتی، بدون هیچ گونه تصفیه، پساب های آلوده به مواد نفتی و روغنی را در مسیر انهار زهکش و کانال جمع آوری آب های سطحی اطراف واحد رهاسازی کرده است.

وی افزود: براساس قانون تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و زیربنایی ملزم به کنترل آلایندگی و از جمله رعایت ضوابط زیست محیطی در تصفیه پساب خروجی به منابع پذیرنده خارجی هستند.

بقالی تصریح کرد: کارواش هایی که عمدتا سرویس و تمیزکاری خودروهای تانکر سوخت در آنها صورت می گیرد، با تخلیه پساب های دارای مواد نفتی،روغنی ،دترجنت ها و سایر مواد شیمیایی موجب آلودگی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی می شوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: ضمن پایش مستمر بر این واحدها، در صورت آلایندگی، اخطاریه های زیست محیطی صادر و اقدام قانونی جهت رفع آلایندگی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار