با حضور رییس سازمان دانشجویان و رییس سازمان دانش آموزی خوزستان انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دانشجویان و سازمان دانش‌آموزی خوزستان

اهواز (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی میان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خوزستان و سازمان دانش آموزی استان، به امضای رؤسای دو سازمان رسید.

کد مطلب: ۹۱۶۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دانشجویان و سازمان دانش‌آموزی خوزستان

محمدامین صالحی نژاد رئیس سازمان دانشجویان شعبه خوزستان، در این نشست که در محل سازمان دانش آموزی خوزستان برگزارشد با اشاره به توانمندی‌ها و حوزه‌های عملکردی جهاد دانشگاهی در استان گفت: عمده کارهای شاخص این نهاد، در حوزه آموزشی، مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان با حدود ۶ هزار دانشجو در پردیس، حوزه درمانی با ۲ مرکز تخصصی خدمات پزشکی و درمان ناباروری و فنی و مهندسی با محوریت پژوهشکده تکنولوژی تولید و فعالیت شاخص تولید مته‌های حفاری در راستای خودکفایی اقلام استراتژیک صنعت نفت، است.

صالحی نژاد با شاره به ماموریتهای تعریف شده برای سازمان داشجویان ادامه داد: مأموریت‌هایی برای این سازمان تعریف شده و هدف اصلی آن، ایجاد یک شبکه دانشجویی در کشور است؛ ما در این زمینه خلأ می‌بینیم، به طوری که حتی دانشگاه‌های استان، هیچ‌گونه همکاری و تعاملی در بخش دانشجویی با یکدیگر ندارند و حتی شورایی که سه، چهار سال است تحت عنوان «شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها» از سوی وزارت علوم تشکیل شده، عملا کار خاصی انجام نمی‌دهد و بیشتر به جلسه ای برای گزارش عملکرد تبدیل شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مأموریت اصلی سازمان دانشجویان را تشکیل یک شبکه دانشجویی برای انجام فعالیت‌های مشترک و تعاملی عنوان کرد و افزود:سازمان دانشجویان کارهای شاخصی داشته است که در کشور به یک موج و فرهنگ دانشجویی تبدیل شده است و یکی از شاخص ترین آن‌ها که در استان نیز امسال اولین دوره آن را برگزار می‌کنیم، مسابقات مناظره دانشجویی است که هدف اصلی آن ایجاد فرهنگ گفت و گو و مناظره در دانشگاه‌ها است.

در ادامه این نشست علیرضا مسرور رییس سازمان دانش آموزی خوزستان، با ابراز خرسندی از ایجاد این ارتباط و همکاری عنوان کرد: خروجی‌های سازمان دانش آموزی اصرار دارند ارتباطشان را با سازمان حفظ کنند و این کار به لحاظ قانونی امکان پذیر نیست زیرا مسئولیت‌هایی ایجاد می‌کند که با امضای این تفاهم نامه و شکل گیری این ارتباط، می‌توانیم آن‌ها را به سمت سازمان دانشجویان هدایت کنیم.
او افزود: بنظرم کار خوبی دارد انجام می‌شود و حداقل یکی از نگرانی‌های ما را بعد از فارغ التحصیلی دانش آموزان پاسخ می‌دهد.

مسرور با اشاره به تاریخچه شکل گیری سازمان دانش آموزی افزود :این سازمان در سال ۶۴ از سوی مجلس شورای اسلامی لغو مجوز و مجددا با سازوکار جدید در سال ۷۶ در قالب چهار رکن خبرگزاری پانا، تشکیلات دانش آموزی، مجلس دانش آموزی و گردشگری و عتبات عالیات احیا شد.
رییس سازمان دانش آموزی خوزستان تاکید کرد: این مجموعه اساسا بر مبنای تمایل دانش آموزان به فعالیت‌های فوق برنامه، شکل گرفته و اکنون در استان خوزستان بیش از یک صد هزار دانش آموز در پرتال مرکزی این سازمان ثبت شده‌اند؛ همچنین حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مربی علاقمند، به‌صورت عام المنفعه با سازمان دانش آموزی همکاری می‌کنند.


مسرور افزود: در کنار آن فعالیتها یک بخش اقتصادی نیز داریم که اقتصاد سازمان دانش آموزی را تأمین می‌کند.و یاداآور شد سازمان دانش آموزی، یک نهاد عمومی غیردولتی است و از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و باید درآمدزایی داشته باشد که این بودجه اغلب از محل واگذاری پروژه‌های برون سپاری آموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی تامین می‌شود. باتوجه به حوزه‌های توانمندی جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان، فکر می‌کنم که در بخش‌هایی می‌توانیم بسیار همکاری خوبی داشته باشیم.

این تفاهم نامه با هدف همکاری های متقابل در راستای اهداف مشترک و تقویت و غنی سازی برنامه‌ها و فعالیت‌ها، تبادل اطلاعات در حوزه اعضا، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو سازمان و اجرای برنامه‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های متقابل در هفت ماده به امضا رسید و از تاریخ امضا به مدت ۲ سال معتبر خواهد بود؛ همچنین با موافقت طرفین قابل تمدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار