معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان : 60 نمازخانه در مدارس استان تاسیس و تجهیز شد

سنندج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در اولین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، از تاسیس و تجهیز 60 نمازخانه در مدارس سطح استان در طول سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان : 60 نمازخانه در مدارس استان تاسیس و تجهیز شد

حجت الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در اولین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزارشد؛ با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین روزه دار، از ابلاغ دستورالعمل شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها خبر داد و گفت: این دستورالعمل در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس و سالم سازی اجتماع اجرا می شود.

وی نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در راستای تقویت تربیت دینی و افزایش ایمان و ارتقای عمل صالح دانش آموزان، فراگیرشدن اشتیاق نظری و عملیبه اقامه نماز در نظام تعلیم و تربیت، سیاست گذاری برای عملی شدن راهبردهای اجرایی طرح جامع تقویت و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی را از اهداف تشکیل شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد.

نریمانی تشکیل شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در راستای راهکار 3-1 سند تحول بنیادین، منویات و پیام های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اجلاسیه های بیست و هفت گانه نماز، آئین نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز تصویب هیات وزیران، شیوه نامه تشکیل شورای اقامه نماز دستگاه های اجرایی کشور و طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی عنوان کرد و گفت: برگزاری حداقل یک جلسه در ماه به ریاست نماینده ولی فقیه در استان مورد تاکید است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بر اجرایی شدن مفاد دستورالعمل در سال تحصیلی جدید در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید تدابیری اندیشیده شود که یکی از برنامه های مهم مدارس توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز باشد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس پرداخت و برگزاری دوره های توانمندسازی برای ائمه جماعت مدارس روحانی، برگزاری مسابقه انشای نماز با شرکت بیش از 30 هزار نفر از دانش آموزان، برگزاری 500 گفتمان دینی مختص نماز، اجرای جشن تکلیف در کلیه مدارس و اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد را از اهم این فعالیت ها برشمرد.

نریمانی از جذب و ساماندهی 260 طلاب روحانی در مدارس خبر داد و گفت: اجرای طرح تقلید و مرجعیت در شهرستان های اهل تشییع، درج زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس، سازماندهی 400 نفر از همکاران فرهنگی به عنوان امام جماعت و توسعه نمازخانه مدارس و تجهیز آن ها به 7 هزار متر فرش محراب را از دیگر فعالیت های این معاونت در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز دانست.

نریمانی تغییر کاربری فضای نمازخانه مدارس به فضای آموزشی را ممنوع اعلام کرد و اظهارداشت: مدارس تحت هیچ شرایطی حق ندارد برای جبران کمبود فضای آموزشی نمازخانه را به کلاس درس تبدیل کنند.

وی تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز و ارشاد اسلامی در راستای توسعه نماز در مدارس را مطلوب ارزیابی کرد و از برگزاری دوره توانمندسازی طرح مبین ویژه ائمه جماعت مدارس خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اجرای آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی را یکی دیگر از برنامه های تاثیرگذار در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز عنوان کرد .

نریمانی در پایان اجرای طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم با شرکت بیش از 103 هزار نفر از دانش آموزان استان را یکی دیگر از برنامه های قرآنی این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: همایش تجلیل از دانش آموزان حافظ قرآن کریم و فعال قرآن و نماز در کلیه شهرستان ها و مناطق در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار