کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی رد شد

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کردند.

کد مطلب: ۹۱۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی رد شد

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، 31 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی با 88 رأی موافق، 95 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

کولیوند: دولت در ارائه لایحه مدیریت جامع شهری و روستایی تعلل کرده است

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره این طرح که در 160 ماده تدوین شده بود، گفت: ساختار فعلی باید بالاخره اصلاح شود ضمن آن که ما در تأمین منابع پایدار برای شهرداری‌ها دچار مشکل هستیم اما در این طرح پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه دولت از سال 95 تاکنون به دست مجلس نرسیده، توضیح داد: اگر لایحه دولت برسد، این طرح در لایحه ادغام خواهد شد.

وی ایجاد پارلمان‌های محلی را از اهداف مهم این طرح برشمرد.

سامانی: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی با لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها مغایرت دارد

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور ضمن اعلام مخالفت دولت با این طرح گفت: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی دارای اشکالات بسیار زیاد است و مهمترین اشکال و ایراد آن، این است که طراحان تصور کردند تمام شهرداری‌های کشور از مواهب و امکانات شهرداری‌های کلانشهرها همچون تهران برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها را به مجلس ارائه کرده است، افزود: مسیر این لایحه در مجلس در حال پیمودن است ولی طرح کنونی با روح کلی حاکم بر آن لایحه متفاوت است.

سامانی تأکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس به صراحت با کلیات و رویکردهای مندرج در این طرح مخالف است و توصیه رد آن را دارد.

الویری: شهرها را گران اداره می‌کنیم

همچنین مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها ضمن موافقت با کلیات این طرح گفت: تجربیات جهانی در این زمینه گویا و قابل توجه است؛ در کدام کشور پیشرفته دنیا، مسائل سیاست‌گذاری و کلان به همراه مدیریت ساختارهای شهری در یک جا اداره می‌شود؟

وی تأکید کرد: در صورت واگذاری امور به شهرداری، آنها به لحاظ تشکیلاتی بزرگ نخواهند شد ضمن این که با روند فعلی شهرها و به تبع آن مملکت گران اداره می‌شود اما این طرح هزینه‌ها را کاهش خواهد داد.

الویری با اشاره به مخالفت برخی نمایندگان مبنی بر مغایرت این طرح با اصل 75 قانون اساسی توضیح داد: این طرح نه تنها بار مالی ندارد بلکه مسائل را ارزان‌تر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار