دروغی به نام ترامپ؛ ایران آماده نیست تماس نگیرد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری آمریکا که به تازگی شماره تماسی را برای ایران ارسال کرده بود که با او تماس بگیرد در صحبت‌های اخیر خود گفته است اگر ایرانی‌ها آماده مذاکره نیستند نیازی نیست خودشان را به زحمت بیاندازند.

کد مطلب: ۹۱۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دروغی به نام ترامپ؛ ایران آماده نیست تماس نگیرد

دونالد ترامپ روز گذشته در جمع خبرنگاران در اظهاراتی که از شبکه فاکس نیوز ۱۰ منتشر شد درباره احتمال مذاکره با ایران، گفت: «در این مورد صحبتی نداشته‌ایم، باید ببینم چه می‌شود. اگر آن‌ها تماس بگیرند، قطعا مذاکره خواهیم کرد، کاملا به آن‌ها بستگی دارد. می‌خواهم زمانی تماس بگیرند که آماده باشند. اگر آماده نیستند، نیازی نیست خودشان را به زحمت بیاندازند.»

دونالد ترامپ هفته گذشته بعد از آنکه ایران بر اساس برجام تعهدات خود را نسبت به توافق هسته ای کاهش داد تلاش کرد نمایشی از تمایل به مذاکره با ایران برای جهانیان اجرا کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا حتی شماره‌ای را از طریق سفارت سوئیس برای ایران ارسال کرد، اما این سیاست جدید دونالد ترامپ مانند بسیاری از اقدامتش در عرصه دیپلماسی همان چند روز را دوام داشت.

بازی جدیدایران هراسی در منطقه در چند روز گذشته از سوی آمریکا و متحدانش آغاز شد. انفجارهای بندر فجیره در امارات،‌حمله به پالایشگاه‌های عربستان و انفجارها در منطقه سبز بغداد را به ایران مربوط کردند و دست به اقدامات متقابل زدند.

آمریکا برخی کارمندان سفارت خود را از بغداد خارج کرد، نیروهایشان را در منطقه توسعه دادند و در نهایت دونالد ترامپ یکشنبه شب در توئیتی ایران را تهدید به «نابودی» کرد.

یک روز پس از این ادعاها اما ترامپ بار دیگر از مذاکره سخن می‌گوید، این بار اما با بهانه‌تراشی.

در هر حال مقام‌های ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که در شرایط کنون وارد مذاکره با آمریکا نمی‌شوند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیروز در توئیتر خود خطاب به ترامپ نوشت که «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن.»

ظریف نوشت: «دونالد ترامپ، به تحریک تیم بی،‌ امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان در آن ناکام بودند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده‌اند و متجاوزان همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌های برای نسل کشی،‌ ایران را پایان نخواهد داد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن‌، جواب خواهد داد.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان نیز روز گذشته در دیدار با جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی با بیان اینکه امروز وارد دوره و صحنه جدیدی شده‌ایم، گفت: «خوشبختانه امروز اتفاق نظر داریم که باید در برابر آمریکا و تحریم بایستیم و در این زمینه هیچ اختلاف نظری بین مردم و مقامات کشور وجود ندارد.»

روحانی با اشاره به اینکه بنده طرفدار مذاکره و دیپلماسی هستم، اما انجام آن را در شرایط کنونی به هیچ عنوان قبول ندارم، گفت: «در مهرماه سال گذشته در جریان سفر به سازمان ملل، 5 نفر از رهبران معروف دنیا واسطه شدند که با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کنیم و سال پیش از آن نیز وزارت خارجه آمریکا 8 بار درخواست مذاکره داد، اما شرایط امروز به هیچ عنوان شرایط مذاکره نیست و امروز شرایط ما شرایط مقاومت و ایستادگی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار