سالن ورزشی دبستان موسی بن جعفر (ع) بیرجند افتتاح شد

بیرجند(پانا) ـ سالن ورزشی مدرسه موسی بن جعفر (ع) بیرجند روز دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۱۶۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سالن ورزشی دبستان موسی بن جعفر (ع) بیرجند افتتاح شد

به گزارش پانا و به نقل از ایرنا این پروژه شامل ساخت سالن ورزشی به مساحت 622 مترمربع و ساختمان سرایداری به مساحت 81.37 مترمربع و دیوار کشی محدوده است.


قرارداد احداث سالن ورزشی و سرایداری مدرسه 10 کلاسه موسی بن جعفر بیرجند با شرکت معیارسازه شرق و به مبلغ پیمان اولیه 12 میلیارد ریال منعقد شده بود.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه ها گفت: با کمبود فضای آموزشی مواجه ایم و 450 کلاس درس در استان نیاز است.


محمد علی واقعی با بیان اینکه از این تعداد 300 کلاس درس در مرکز استان نیاز است اظهار داشت: خوشبین هستیم با رویکرد و تلاش های شبانه روزی استاندار خراسان جنوبی این موضوع رفع شود.

36 میلیارد تومان برای طرح بازآفرینی شهری خراسان جنوبی ابلاغ شد


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: امسال از محل تبصره 18 حدود 36 میلیارد تومان اعتبار برای طرح بازآفرینی شهری ابلاغ شده است که با اختصاص آن پروژه های بازآفرینی استان انجام می شود.


مهدی جعفری با بیان اینکه مجموع بافت فرسوده استان 490 هکتار است یادآور شد: در طرح بازآفرینی شهری، در شهر بیرجند 230 هکتار بافت فرسوده و 225 هکتار سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد.


او عنوان کرد: حدود 25 درصد جمعیت پنج شهر دارای بافت فرسوده استان در سکونتگاه ها و بافت های فرسوده مستقر هستند.


او اظهار داشت: پروژه های زیادی به ویژه در مرکز استان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری اجرا شده است که از آنها می توان به تاسیس پنج خانه محله در استان اشاره کرد.


جعفری احداث کتابخانه، سالن ورزشی، مدرسه و خانه بهداشت را از دیگر پروژه های اجرایی در بافت فرسوده استان دانست و یادآور شد: همچنین با همکاری شهرداری آسفالت معابر این مناطق نیز در حال انجام است.


او ادامه داد: پارسال حدود یکهزار و 400 تن قیر در اختیار شهرداری بیرجند قرار گرفت همچنین در خصوص شبکه های آب و فاضلاب نیز اقدامات خوبی در بافت فرسوده استان به ویژه بیرجند انجام شده است.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در راستای اقدام ملی طرح مسکن در بافت های فرسوده نیز 700 قطعه زمین در محلات شناسایی شده که درخواست داریم در محلات همجوار نیز که تقاضا زیاد است مجوز لازم ارایه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار