معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان :

نقش ارزیابان در تحقق تعالی مدیریت مدرسه کلیدی است

ارومیه (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: در راستای اجرای سیاست های مدرسه محوری و شفافیت عملکرد ارزیابان استانی، آموزش ارزیابان طرح تعالی مدیریت مدرسه در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۹۱۶۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش ارزیابان در تحقق تعالی مدیریت مدرسه کلیدی است

«مهین منافی» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در جلسه آموزش ارزیابان برنامه تعالی اظهار داشت: برای واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس چرخش از تمرکز گرایی به مشارکت جویی و نهادینه کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیروی عظیم هم افزایی لازم است تا بتوانند با برنامه های خود فرصت تعالی در مدیریت مدارس را خلق کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: تعالی در مدیریت مدارس با بهبود مستمر عملکرد ممکن است که لازمه آن ارزیابی در جهت ایجاد رفتار سازمانی مطلوب می باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزش و آموزش در مدیران و کنترل و نظارت بر تحقق آن از شرایط یک نظارت مدیریتی متعالی است لذا یکی از مولفه های محقق شدن این برنامه وجود راهبران و ارزیابان متخصص در کنار مدیران مدارس است.

منافی افزود: به همین منظور در طول هفته جاری علاوه بر ارزیابان استانی و کشوری تعلیم دیده در سالهای گذشته تعلیم ارزیابانی از تمام بخش های ادارات،کارشناسی ها،و معاونت ها مجدداٌ آموزش داده می شوند تا در سال تحصیلی پیش رو بتوانند با نظارت مستمر و رهنمودهای سازنده خود موانع پیش روی اجرایی شدن مدرسه محوری برای ارتقای اثر بخشی کیفیت مدرسه را کاهش و در نهایت از بین ببرند.

این مقام مسئول اضافه کرد: از تمام ظرفیت معاونت های مختلف و بخصوص معاونت متوسطه که دبیرخانه برنامه تعالی مدیریت در آن حوزه دایر است، جهت حصول این هدف، کارگاه 12 ساعته برای 43 نفر از همکاران اداره کل آموزش و پرورش استان در حال برگزاری می باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بیان کرد: ارزیابان باید با ایجاد رویه گفتمان مشترک، وجدان کاری، استقبال از راهبردهای چرخش آفرین و همراهی و همسویی و هم نوایی با تغییرات بنیادی با استناد به اسناد بالا دستی بتوانند فرایند آموزش و پرورش را در چهارچوب نظام اعتقادیمان در مدارس متحول کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار