مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

6400 موقوفه در آذربایجان غربی به ثبت رسیده است

ارومیه (پانا)- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۲ هزار رقبه در سطح استان تا سه سال قبل فاقد سند بود و سال‌های اخیر برای ۱۷ هزار از این تعداد سند اخذ شده است.

کد مطلب: ۹۱۶۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
6400 موقوفه در آذربایجان غربی به ثبت رسیده است

جت الاسلام ناصر جوانبخت با تاکید بر اینکه اخذ سند برای رقبه های استان طی سه سال اخیر با ۸۵ سال قبل از آن برابری می کند، اضافه کرد: اخذ سند نخستین گام در تثبیت مالکیت موقوفات به شمار می رود.

وی افزود: در این مدت با ثبت بیش از ۵۰۰ وقف جدید در سطح استان، شمار موقوفات به بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ فقره رسید که این امر خود نشان از دستاورد‌های مهم ناشی از اطلاع رسانی و عملکرد اوقاف دارد.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به افزایش درآمد موقوفات آذربایجان‌غربی بیان کرد: درآمد موقوفات این استان در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال‌های گذشته ۲ برابر افزایش یافت و امیدواریم در سال جاری نیز این امر تحقق پیدا کند.

وی میزان درآمد موقوفات استان در سال گذشته را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به روز نبودن نرخ مال الاجاره علت اصلی افزایش نیافتن درآمد موقوفات استان در سال‌های گذشته بوده است.

حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: هم اکنون اوقاف استان ۳۰ میلیارد ریال از مستاجران حقیقی مطالبه دارد و علاوه بر این نیز ۷۳۰ میلیارد ریال بدهی دستگاه های دولتی به اوقاف نیز مستندسازی شده که شامل ۲۰۰ ملک مورد ادعای این سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اعزام افراد نیازمند به عتبات عالیات و اماکن مقدس مذهبی از سوی اوقاف، گفت: این اشخاص نیازمند از محل درآمد موقوفات به صورت رایگان به این اماکن اعزام می‌شوند و سال گذشته نیز ۷۰ نفر به کربلای معلی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه عدم اطلاع و اشراف از مسایل شرعی موقوفات و قوانین آن سبب بروز مشکلاتی شده است، خاطر نشان کرد: از مسوولان درخواست می کنیم تا در بخش مطالبه های دولتی، پشتیبان معنوی وقف باشند تا خدمات رسانی بهتری به مردم انجام بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار